четвер, 29 березня 2007 18:03

Метро на Троєщині буде через шість років

Автор: фото: Андрій ЄЛОВІКОВ
  Подільський міст завдовжки 7 кілометрів, по якому пройдуть лінія метро на Троєщину й автомагістраль, обіцяють закінчити до 2009 року. Станції Подільська, Суднобудівна та Труханів острів збудують під мостом
Подільський міст завдовжки 7 кілометрів, по якому пройдуть лінія метро на Троєщину й автомагістраль, обіцяють закінчити до 2009 року. Станції Подільська, Суднобудівна та Труханів острів збудують під мостом

Лінію метро на Троєщину почнуть будувати цього року, а до 2013-го шість станцій уже працюватимуть — такими прогнозами порадувала киян містобудівельна рада столиці України. Минулої середи її члени затвердили проект будівництва станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро.

— Земельні ділянки під будівельні майданчики вже виділяють, — розповідає Олександр Скопов, головний інженер проекту, в рамках якого будують лінію. — Ми точно порахували — на спорудження лінії потрібно шість років. Гадаю, будівництво не мали б знову відкладати.

Заступник мера з питань транспорту Іван Салій, 62 роки, заявив, що на будівництво потрібно понад 5 млрд грн. У мерії кажуть, що гроші виділять.

Глибочицька, Подільська, Суднобудівна, Труханів острів, Затока Десенка та Райдужна — так, за проектом, називатимуться станції Подільсько-Вигурівської лінії.

— Почнемо будувати, напевно, із Глибочицької, — каже Скопов. — Бо вона буде найглибшою та пересадковою, а такі найскладніше споруджувати.

Вихід зі станції Глибочицька буде на перехресті вулиць Татарська та Підгорна. Головний архітектор проекту 47-річний Валерій Гневишев уже знає, який вигляд матиме станція.

— Обладнаємо пандуси, підйомники та ліфти для інвалідів, — говорить Валерій Львович. — Стіни пофарбують у бежевий колір, на підлогу покладуть граніт.

За його словами, вперше в історії Київського метрополітену на станції буде 5 стрічок ескалаторів. Із Глибочицької можна буде перейти на станцію Лук"янівська.

Станції Подільська, Суднобудівна та Труханів острів зроблять схожими. Планується, що вони будуть відкритими, естакадного типу. Зверху над станціями проходитиме Подільський міст, яким їздитимуть автомобілі.

— Міст виконуватиме функцію даху, — зазначає Гневишев. — Температура на станції буде така сама, як і на вулиці, однак дощ чи сніг не турбуватимуть пасажирів. На платформах установлять спеціальні пластикові щити-екрани, аби людей не здуло вітром від потягів.

Через чутки про метро у Деснянському районі дорожчають квартири

Зі станції Подільська можна буде пересісти на Тараса Шевченка чи вийти на дніпровську набережну. Очікується, що станція буде найбільш загруженою з усіх на лінії — прийматиме близько 40 тис. осіб щодня. Тому її обладнають 10 ескалаторами: 7 для пересадки, три на вихід. Зі станції Труханів острів можна буде потрапити до зони відпочинку.

Станцію Затока Десенка планують зробити проектною. Поїзди тут не зупинятимуться.

— Можливо, з часом її запустять в експлуатацію, — зазначає архітектор.

Завершить першу чергу метро на Троєщину станція Райдужна. За задумом архітекторів, вона має нагадувати веселку. По склепіннях для цього пустять різнокольорові лампочки.

— На архітектуру станцій піде лише 5 відсотків від коштів, виділених на лінію. Цих грошей мало, щоб придбати найкращі будівельні матеріали. Однак упевнений, що ми і так зможемо зробити "конфетку", — каже Гневишев.

Зараз в інституті "Укрметротунельпроект" завершують розробляти другу частину троєщинської дільниці метро. Це станції з робочими назвами Каштанова, Драйзера, Сабурова, Цвєтаєвої, Милославська та депо "Троєщина".

Тим часом через чутки про метро у Деснянському районі дорожчають квартири.

— От днями "гостинку" площею тринадцять метрів продали за 80 тисяч доларів, — розповідає брокер Валерія Кристун, 40 років. — Зниження цін не передбачається. І через заяви влади про метро. Люди вірять у перспективу, покупці вважають, що за кілька років на Троєщині може з"явитися метро. А тоді квартири подорожчають ще в два-три рази. Тож тепер купувати нібито вигідніше.

Жінка розповіла "ГПУ", що у Деснянському районі наприкінці 2005 року "гостинку" можна було купити ще за $40 тис.

Однак жителі Троєщини не вірять, що метро в них нарешті з"явиться.

— Метро вже довго чекаємо, й мало віриться, що його до нас доведуть. Вони там балакають багато, а роблять мало, — говорить "ГПУ" Катерина Аврамчук, 63 роки, що живе в будинку N9 на вулиці Теодора Драйзера. — Кажуть, що в нас метро повинно з"явитися 2010 року? Але це дуже довго... Я мабуть і не доживу.

— По-моєму, єдиний шанс — якщо всі жителі Троєщини самі зберуть гроші та наймуть підрядчиків, — вважає 25-річний Антон, який живе на проспекті Маяковського. — На нашому масиві живе понад 600 тисяч чоловік. Зібрали б по тисячі, то й метро мали б.

У Деснянському районі найвіддаленіший житловий масив — "24-й Чернігівський". 14 тис. його жителям на маршрутках до центру їхати близько двох годин.

Зараз ви читаєте новину «Метро на Троєщині буде через шість років». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі