середа, 16 січня 2013 14:27

У місті майя Чічен-Іца вчені зробили нове відкриття
5

У перекладі, з мови місцевих племен назва міста означає "Колодязь племені Іца"
Фото: Фото: interest-planet.ru

Нову важливу знахідку зробили мексиканські дослідники під час розкопок, що проводяться неподалік від всесвітньо відомої археологічної зони Чічен-Іца на південному сході країни (штат Юкатан), повідомляє ІТАР-ТАРС. Вони виявили десять могил з останками людей, які були поховані більше тисячі років тому.

Поховання, знайдене на території давнього поселення народу майя Стохіль, за попередніми оцінками співробітників Національного інституту антропології та історії (НІАІ), було зроблене між 600-800 роками. Селище існувало задовго до того моменту, коли Чичен-Іца перетворилася у величезний мегаполіс, правителі якого потім взяли під контроль навколишні території.

Знайдене кладовище, а також інші поховання, виявлені раніше на території нинішнього штату Юкатан, підтверджують гіпотезу вчених про те, що понад 1,2 тис років тому цей регіон був досить щільно заселений народом майя. Найчастіше села розташовувалися в околицях сеноти - глибоких карстових колодязів, які стародавні племена вважали входом в "інфрамундо" - потойбічний світ.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Знайдені скелети племені майя розповіли про голод і занепад

Нове поховання дослідники виявили під час робіт із забезпечення збереження археологічного надбання країни: вони проводили розкопки в районі, де здійснювалося розширення однієї з автострад. У тому місці, де планувалися земляні роботи, вчені натрапили на численні історичні артефакти, включаючи пірамідальні структури висотою від 6 до 12 метрів.

Під час обстеження поховань з'ясувалося, що у восьми з них люди були поховані в лежачому положенні, а в двох інших - сидячи. Археологи виявили в могилах близько 30 виробів з кераміки, включаючи вази й тарілки, а також ножі з обсидіану і нефритові чотки.

Знахідка в черговий раз підтвердила необхідність проведення ретельних досліджень тих районів на півострові Юкатан, де планується проводити будівництво. Археологи вважають, що тут існує ще чимало археологічних пам'яток стародавньої культури майя, які поки не виявлені.

На території штату Юкатан існує безліч пам'яток, що залишилися в спадщину від народу майя. Головним з них вважається археологічний центр Чичен-Іца, який привертає величезну увагу місцевих та іноземних туристів. Центральне місце в стародавньому місті займає піраміда Кукулькана висотою 27,5 метра.

Вважається, що Чичен-Іца заснована приблизно в 7 столітті н.е. вихідцями з центральної частини півострова Юкатан. До 10 століття царство майя-іца стало наймогутнішою державою в мезоамериканському регіоні, проте згодом Чичен-Іца була зруйнована військами трьох сусідніх держав, а з 1194 остаточно спорожніла. Досі лишається загадкою, чому мешканці покинули місто.

Зараз ви читаєте новину «У місті майя Чічен-Іца вчені зробили нове відкриття ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua