середа, 15 вересня 2021 15:40

Бородатий та усміхнений. Як виглядав неандерталець, який жив 70 тис. років тому

Учені з Нідерландів реконструювали обличчя молодого неандертальця, використовуючи віднайдений археологами череп.

Неандертальця прозвали Крейном. Його рештки виявили 2001 року на дні Північного моря біля берегів Нідерландів. В епоху плейстоцену проживав у Доггерленді - на ділянці суші між Великою Британією та континентальною Європою, що зараз розташована під товщею води. Помер близько 70 тис. років тому та став першим зареєстрованим неандертальцем у Нідерландах, повідомляє Live Science.

Автор: RMO
  Зовнішність Крейна відтворили завдяки його черепу та чарепам інших неандертальців

За словами вчених, Крейн вживав переважно м'ясо, але в його раціоні не було морепродуктів. Ушкодження над бровою засвідчило те, що за життя мав доброякісну пухлину - епідермоїдну кісту. Вона могла викликати головні болі, судоми, проблеми із зором, утім, від цього міг і не страждати.

Попри невтішний діагноз, фахівці зобразили Крейна щасливим. Проведенню реконструкції допомагав не лише його череп, а також черепи інших неандертальців. Кольори очей, волосся, шкіри - умовні. Їх відтворили завдяки даним з інших досліджень.