пʼятниця, 30 жовтня 2020 11:06

Вчені зробили відкриття про ліки від діабету

Дослідники особливо зацікавлені у вивченні потенціалу лікарського препарату екзенатід. Фото: pixabay

Науковці з Великобританії у дослідах виявили, що ліки для лікування діабету можуть знизити ризик розвитку хвороби Паркінсона.

Також вони відкривають низку можливостей для лікування цього розладу, передає "Новое время".

Вивчивши історії хвороби 100 288 осіб з діабетом 2 типу, вчені з Університетського коледжу Лондона зробили висновок, що, хоча у цих людей ризик розвитку хвороби Паркінсона був вище, ніж зазвичай, звичні ліки від діабету також знижували цей ризик. У тих, хто приймав два конкретних типу діабетичних препаратів — агоністи рецепторів GLP-1 і інгібітори DPP4, — рідше діагностували хворобу Паркінсона в більш пізньому віці, ніж у тих, хто приймав інші методи лікування. У разі агоністів рецептора GLP-1 ймовірність впала на 60 відсотків.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розповіли, чому заборонено мішати антибіотики з алкоголем

"Наше дослідження зміцнило докази того, що існує зв'язок між діабетом 2 типу і хворобою Паркінсона, хоча залишається очевидним, що у більшості людей з діабетом хвороба Паркінсона не розвиватиметься", — говорить нейробіолог Том Фолтін з Університетського коледжу Лондона у Великобританії.

Дослідники особливо зацікавлені у вивченні потенціалу лікарського препарату екзенатід, який є агоністом рецептора GLP-1: невеликі дослідження вже показали, що ексенатід може обмежувати деякі дегенеративні ефекти хвороби Паркінсона. У новому дослідженні зібрали історії хвороби в середньому за трохи більше трьох років, при цьому 329 з 100 288 осіб захворіли хворобою Паркінсона за цей час. Це не велика кількість, але цього було достатньо, щоб виявити меншу частину людей, які застосовували інгібітори DPP4 і агоністи рецепторів GLP-1, у яких розвинувся хвороба Паркінсона, ніж у тих, хто приймав якісь інші протидіабетичні препарати або у тих, хто не вживав протидіабетичні препарати взагалі.

"Для лікарів може бути корисно враховувати інші фактори ризику хвороби Паркінсона при призначенні ліків від діабету 2 типу, але для підтвердження клінічних наслідків будуть потрібні подальші дослідження", — говорить фармакоепідеміолог Лі Вей з Університетського коледжу Лондона.

Агоністи рецептора GLP-1 призначені для зв'язування і активації рецепторних білків, виявлених в підшлунковій залозі і нейронних клітинах, які стимулюють секрецію інсуліну, що знижує рівень глюкози в крові. Дослідження на тваринах показали, що це також може запускати якийсь спосіб захисту нейронів від пошкоджень.

Фахівці організації Diabetes UK (Великобританія) назвали нову незвичайну ознаку діабету 2 типу. Медики закликають ні в якому разі не ігнорувати даний симптом та звернутися до лікаря. Організм може "попереджати" про розвиток діабету незвичайними способами - наприклад, одним із сигналів даного захворювання є втрата ваги, не пов'язана зі спробами схуднути.

Зараз ви читаєте новину «Вчені зробили відкриття про ліки від діабету». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua