вівторок, 16 квітня 2019 00:25

Для села купують дорожній велосипед

Автор: www.ecotechnica.com.ua
  Український електричний велосипед ”Дельфаст Прайм” може проїхати на одному заряді 367 кілометрів. Це найбільший пробіг двоколісного в світі. 2017-го його внесли до Книги рекордів Гіннеса. Вартість 156 тис. грн. Має максимальну швидкість 55 км/год, вага — 35 кг
Український електричний велосипед ”Дельфаст Прайм” може проїхати на одному заряді 367 кілометрів. Це найбільший пробіг двоколісного в світі. 2017-го його внесли до Книги рекордів Гіннеса. Вартість 156 тис. грн. Має максимальну швидкість 55 км/год, вага — 35 кг

— Проїхати 20 кілометрів за день на велосипеді не проб­лема для тих, хто знайшов свій засіб пересування. Щоб підібрати ровер, знадобилося 10 років, — розповідає львів'янин 25-річний Віталій Штипук. Намагався їздити на всіх типах двоколісних. Нині користується шосейним, що сам і склав.

На велосипеді до роботи Віталій добирається за чверть години. Пішки цей шлях долав за 40 хв.

— Близько 80 відсотків деталей купляв беушними, — розповідає. — Однак були практично в ідеальному стані. За такі ж, але нові запчастини, довелося б заплатити у три або чотири рази дорожче. Загалом увесь велосипед коштував мені 14 тисяч гривень.

Ціна велосипеда залежить від якості матеріалів і виробника. Новий двоколісний можна придбати від 3 тис. грн. Одні з найдешевших — українські й китайські моделі.

Найпопулярніші шосейні, гірські та дорожні. Шосейні призначені для довгих дистанцій. Мають вузькі колеса, легку раму, спортивну посадку. На поганих дорогах керувати таким незручно.

— Для поїздок у селі купують дорожній велосипед. Ціна стартує від 3 тисяч гривень, — говорить продавець і знавець велотоварів 24-річний Павло Грундас. — Через сталеву раму такі ровери нелегкі — 16–18 кілограмів. Тому на них складно долати великі відстані. Проте мають доволі комфортну, зазвичай пряму і високу посадку. Таке розташування розвантажує руки велосипедиста й до­зволяє сидіти прямо. Це зменшує навантаження на спину.

Дорожні велосипеди оснащують гладкими шинами, тому добре й м'яко котять, плавно розганяються. Мають колеса діаметром 28–29 дюймів.

— Такі двоколісні мають одну, рідше три передачі. Щоб загальмувати, треба крутити педалі назад. З-поміж виробників — вітчизняні "Україна" й "Ардіс", білоруський "Мінськ", — говорить спеціаліст. — Є кріплення для кошика, підніжка, захист від ланцюга.

Багажник варто брати сталевий. Він — найміцніший.

Для прогулянок містом обирають гірський велосипед. Цей тип — найпопулярніший в Україні. Має товсті колеса, стійкі до ударів ободи.

— Найперше звертають увагу на раму. Якість і ціна залежать від матеріалу, — каже Павло. — Найлегша і найдорожча — з карбону. Коштує близько 12 тисяч гривень. Для бюджетних велосипедів хорошим варіантом є алюмінієва рама.

Для комфортної їзди потрібен амортизатор. Згладжує нерівності, але й гальмує розгін веломашини. При їзді лише велодоріжками чи рівною дорогою, необов'язковий. Якщо велосипедист їздить проїжджою частиною й потрапляє у затори, потрібне невелике кермо. Що ширше воно буде, то ровер ставатиме маневренішим. Найкраще обирати кермо зі сплаву алюмінію "6061". За міцністю нічим не поступається карбону, але коштує значно дешевше.

— Для міста підходять колеса на сліковій гумі. Тобто повністю гладкі. Якщо буде "зубаста", треба частіше крутити педалі і людина швидше втомлюється, — говорить спеціаліст. — Що більший діаметр коліс, то легше крутити педалі й велосипед краще амортизує. У дорогих екземплярів є додатковий металевий обідок. Тоді покришки не виступають з обох боків.

Сідло обирають найтовстіше. На такому комфортніше пересуватися. Для плавності беруть штир сідла з амортизатором.

Перекиди — чим менша задня лапка, то ланцюг менше б'ється об раму і не дряпає її.

— Зазвичай купляють шатуни зі співвідношенням передніх і задніх зірок 3:7, тобто на 21 передачу, — каже Павло. — Вибирати їх потрібно за принципом — маленькі передні зірочки і великі задні. Тоді педалі буде просто крутити. Їх можна замінити планетарною втулкою між колесами. Гальма краще обирати гідравлічні. Будуть вдалим вибором для жінок, бо легкі в натисканні. Ланцюг бажано брати із замком. У разі несправності значно простіше зняти.

Для високих обирають 22-дюймову раму

Раму велосипеда підбирають відповідно до зросту власника. Для дітей зі зростом 135–160 см купують XS-14 або 15 дюймів. Для підлітків та жінок ростом 160 см — S — 16 дюймів. Для людей до 175 см найвдалішою буде 17-дюймова рама.

Найпопулярнішим розміром рами є М-18 або 19 дюймів. Підходить для людей висотою 170–185 см. На 180–195 см годиться L — 20 або 21 дюйм. Велосипедистам зростом 190–200 см зручно буде з рамою XL — 22 або 23 дюйми.

Зараз ви читаєте новину «Для села купують дорожній велосипед». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі