середа, 25 вересня 2013 12:15

"Опублікувати резюме в інтернеті - це те саме, що зареєструватися в соціальній мережі"

  Тернополянин Михайло Цьомик, 23 роки, не зареєстрований у жодній соціальній мережі. – Друзі часто заманюють приєднатися до них у соцмережах. Мовляв, легше сконектитись, там  весело. Та в мене і так часу обмаль, а для мережі ще би щось довелося ”посунути”. Натомість я, можливо, їх провокую вділити трохи часу від віртуальності й провести його зі мною. Хоча на інтернет-залежність жоден із моїх друзів не страждає.Нові знайомі часто дивуються, що мене немає на Facebook чи ”Вконтакте”. Запитують: ти принципово не сидиш у мережах? Повторюю, що це не якась ідея-фікс,а лише прагматичний підхід. Ну, не дає це поки що мені стільки користі, щоб я завів власний профіль. Якщо заведу колись – то для роботи. Я журналіст-фрілансер. Щодня спілкуюся з майже десятком людей.Батьки Михайла також не зареєстровані у соцмережах.
Тернополянин Михайло Цьомик, 23 роки, не зареєстрований у жодній соціальній мережі. – Друзі часто заманюють приєднатися до них у соцмережах. Мовляв, легше сконектитись, там весело. Та в мене і так часу обмаль, а для мережі ще би щось довелося ”посунути”. Натомість я, можливо, їх провокую вділити трохи часу від віртуальності й провести його зі мною. Хоча на інтернет-залежність жоден із моїх друзів не страждає.Нові знайомі часто дивуються, що мене немає на Facebook чи ”Вконтакте”. Запитують: ти принципово не сидиш у мережах? Повторюю, що це не якась ідея-фікс,а лише прагматичний підхід. Ну, не дає це поки що мені стільки користі, щоб я завів власний профіль. Якщо заведу колись – то для роботи. Я журналіст-фрілансер. Щодня спілкуюся з майже десятком людей.Батьки Михайла також не зареєстровані у соцмережах.

Уряди 74 країн зверталися у першому півріччі 2013-го до соціальної мережі Facebook по особисту інформацію про кори­сту­ва­чів. Найбільше запитів було від США, цікавились даними понад 20 тисяч осіб. На другому місці – уряд Індії. Україна запитів не надсилала. Від початку року українська аудиторія Facebook зросла на півмільйона і становить 2 мільйони 800 тисяч користувачів. Загалом у соціальних мережах зареєстровані 30 мільйонів українських акаунтів – облікових записів, за даними Інституту Горшеніна

Майже всіх, хто влаштовується на роботу, перевіряють за соціальними мережами

Денис КЛІМОВ, 41 рік, керівник детективної агенції "Бюро приватних розслідувань", член Всеукраїнської асоціації детективів:

— Інтернет перестав бути місцем анонімів і став місцем збору інформації. Розмову в барі почують кілька людей, а повідомлення в соцмережах доступне мільйонам.

Про кожного активного користувача можна законно і з мінімальними зусиллями отримати багато інформації: справжнє ім'я, прізвище, точну адресу, дату і місце народження, сімейний стан, рід занять, захоплення й коло спілкування. Не треба сподіватися, що пароль убереже приватне листування чи сторінки, доступні лише для "друзів". Він може захистити лише від хакера-дилетанта. Для професіонала це – питання часу.

Особиста інформація з мережі нікуди не дінеться. Вона буде доступна і через 20, і через 50 років.

Якось чоловік розказав: дружина подає на розлучення, бо знайшла його фото на сайті знайомств. Божився, що ніколи туди не заходив і не реєструвався. Попросив дізна­т­ися, хто виставив там його знімки. З'ясували, що це зробив колишній партнер по бізнесу. Вони розділилися, і в мого замовника справи пішли вгору, а в того застопорилися. Він вирішив помститися. Скопіював в "Одноклассниках" знімки мого клієнта і виклав їх на сайті знайомств. Посилання кинув на телефон його дружини. Замовнику вдалося зберегти родину. Але після того він не викладає свої фото в інтернеті.

Якщо пишете в соціальних мережах, що наступного тижня їдете на 10 днів до Еміратів, – це прекрасна наводка для грабіжників. Лишається дізнатися вашу адресу. До колеги звернувся чоловік, якого пограбували, доки він відпочивав. Злодіїв не знайшли. Потім знайомий мені казав: "Цей чувак за два місяці до від'їзду почав писати, що збирається на два тижні в Грецію. Пограбувати його міг будь-хто із чотирьох мільйонів користувачів соціальної мережі".

За особистими фотографіями можна дізнатися, чим цікавиться людина: подорожами, машинами, тваринами. Визначити – які в неї статки, де проводить вільний час.

Часто ламають акаунт, щоб насолити його власнику. Для цього треба знати номер телефону користувача. Один чоловік посварився зі своєю дівчиною. Дізнався пароль і перечитав усе її особисте листування. Потім поставив фото оголеної жінки й образливо відповідав на всі листи, що їй надходили. За зламування акаунтів в інших країнах порушують кримінальні справи. В Україні це роблять дуже рідко. З тим чоловіком дівчина розійшлася. Тепер її немає в жодній соціальній мережі.

Старша донька покійного Василя Джарти (прем'єр-міністр Криму. – "Країна") виставляла в інтернеті свої фото з пляшкою шампанського. Після того як стала заступником голови столичного Господарського суду, видалила. Але всі, хто хотів, устигли скопіювати знімки.

Видалити свій акаунт із соціальної мережі дуже важко. Треба написати запит, дочекатися СМС. Більшість соцмереж докладають чималих зусиль, щоб не дати користувачам стерти інформацію про себе.

Опублікувати резюме в інтернеті – це те саме, що зареєструватися в соціальній мережі. Не можна вказувати точну адресу, членів родини та дати їхнього народження. Найкраще публікувати резюме на спеціалізованих сайтах, що дбають про безпеку користувачів. На них ваші особисті дані будуть прихованими, зв'язатися можна буде лише через портал. А ще краще – висилати резюме роботодавцю напряму.

Майже всіх, хто влаштовується на роботу, перевіряють за соц­мережами. Перед тим як іти на співбесіду, видаліть усі компрометуючі фотографії: в оголеному вигляді, в стані алкогольного сп'яніння.

Спілкування в інтернеті в робочий час є причиною третини звільнень – через нераціональне використання часу, коментарі про начальство. Знайомий поскаржився, що його безпідставно попросили написати заяву на звільнення. Зайшов на його сторінку "Вконтакте". Останні два місяці він постійно писав, що його начальники дурні й уміють лише рахувати гроші.

Хабарників теж можна відстежувати через інтернет. Якось компанія звернула увагу, що працівник за три місяці купив дві доро­гі машини – собі й дружині. Хизу­вався ними в соціальній мережі. Виявилося, чоловік постійно через Skype спілкується з клієнтами про хабарі. За це обіцяє просунути їхні замовлення в першу чергу.

Не можна додавати у друзі всіх підряд. Якщо людина має сумнівну репутацію, це кидатиме тінь і на вас.

 

 

Зараз ви читаєте новину «"Опублікувати резюме в інтернеті - це те саме, що зареєструватися в соціальній мережі"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

7

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі