середа, 19 червня 2019 14:52

Торгова марка стає брендом за 3-5 років

Торгова марка стає брендом за 3-5 років
Директор "Агріко Україна" Микола Гордійчук: "Співпраця з ЄБРР стимулює підприємців дивитись на бізнес, як на систему, чітко вести бухгалтерію та будувати системний бізнес"

Ініціатива Європейського союзу EU4Business з підтримки та розвитку малого і середнього бізнесу активно реалізується в Україні частково за підтримки ЄБРР. Одним із таких підприємств, що відчули переваги співпраці з ЄБРР та ЄС стала компанія "Агріко Україна", яка завдяки такій підтримці запустила нову торгову марку на вітчизняний ринок.

У рамках ініціативи ЄС EU4Business, яку частково реалізовує в Україні ЄБРР, українські підприємці можуть скористатися допомогою в розбудові своїх компаній. Ініціатива має на меті покращення загального ділового клімату в країні та сприяння її економічному добробуту. Серед інструментів, що застосовуються ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business для розвитку малих та середніх підприємств (МСП), не тільки виділення грантів, але і забезпечення консультаційної, інформаційної підтримки, допомога МСП у виході на міжнародні ринки, проведення тренінгів для бізнесменів та секторальні заходи для обміну досвідом, навчання та пошук нових партнерів.

"Я закінчував курс MBA в Києво-Могилянській бізнес-школі. Там дізнався про підтримку, яку надає ЄБРР малим та середнім підприємствам. З нашої групи мінімум двоє чи навіть троє підприємців подали заявки та отримали погодження. Я поцікавився у колег, чи вони задоволені результатом, а потім вже прийняв рішення також подаватися на грантовий проект", - розповідає Микола Гордійчук, засновник компанії "Агріко Україна".

Компанія є офіційним представником нідерландського кооперативу АГРІКО на території України. Підприємство з 2007 року поставляє добірну насіннєву картоплю з Нідерландів. Також компанія вирощує картоплю на власних площах в Україні та надає технологічну підтримку клієнтам на всіх етапах - від засіву до зберігання картоплі. У березні 2018 року "Агріко Україна" отримала від ЄБРР за фінансування ЄС грант на реалізацію консалтингового проекту. Компанія вирішила створити власну торгову марку фасованої картоплі.

Подавати заявки можуть підприємства, які зареєстровані та працюють в Україні понад 2 роки і на 50% належать українцям. Штат підприємства повинен складати від 10 до 250 співробітників. При позитивному результаті попереднього розгляду документів підприємства, ЄБРР перевіряє консультанта, якого вибрав собі для проекту підприємець. Тобто банк робить все, щоб підприємець отримав максимально безпечну угоду. Наш тендер для розробки ТМ для "Агріко Україна" виграла харківська агенція Arriba. За кілька місяців вони розробили марку Papas.

"З агенцією домовились, що ми платимо поетапно. Розробили назву, частину заплатили, і почали рухатися далі. У серпні минулого року ми отримали торгову марку. Далі зробили графічний дизайн упаковки, надрукували упаковку і вийшли на ринок. На момент закінчення проекту ми повністю розрахувались. Далі ми надали представникам ЄБРР усю необхідну звітність, акти виконаних робіт за кожен етап співпраці, подали підтвердження оплати. На підставі цього протягом 14 днів ми отримали компенсацію коштів", - каже Микола Гордійчук. "Нам компенсували 50% вартості всіх робіт за консалтинговим проектом. Усе, що стосувалось послуг – розробка торгової марки, системи якості, бухгалтерські послуги, усе. Зі свого боку ми сплатили 50% суми".

Вже восени 2018 року "Агріко Україна" почали вести переговори з мережами і картопля ТМ Papas у розфасовці по 2 кг надійшла для продажу у мережу Good Wine. Зараз бренд користується чималим попитом серед професійних кухарів та звичайних покупців. Фасовану картоплю продають трьох сортів, призначену спеціально для варіння, запікання та смаження.

"У нашому бізнесі є циклічність і сезонність. Ми навесні посадили картоплю, нам потрібен рік, щоб побачити результат. У нас є можливість заробити гроші один раз. Якщо ми цей рік втратили, град наприклад, то все - ми рік життя втратили. На ринку, для того, щоб торгова марка стала брендом, потрібно хоча б 3-5 років".

Микола Гордійчук наголошує, що співпраця з ЄБРР стимулює підприємців дивитись на бізнес, як на систему, чітко вести бухгалтерію та будувати системний бізнес.

"Бренд чи торгова марка - це речі, які будуть не сьогодні, а те що буде в майбутньому. А нас вчили раніше так, що ми дивились на день, на два, на рік максимум вперед. Коли ми говоримо про співпрацю з ЄБРР, то вас привчають думати про свою звітність, про системність і про майбутнє. Щоб бізнес розвивався, слід робити прогнози на 3-5 років. Якщо ти не прогнозуватимеш, то не буде розвитку".

За словами Миколи Гордійчука, без грантової підтримки компанія "Агріко Україна" самостійно не розпочала б проект розробки нового бренду. Зараз ТМ Papas становить 10% бізнесу компанії. Але очільник підприємства вірить, що через 5 років частка бізнесу ТМ сягне більше 50%. На даний момент компанія підписала договори про продаж продукції з трьома мережами: Good Wine, "Сільпо" та "Метро Cash&Carry". Наступного сезону "Агріко Україна" планує продати вдвічі більше картоплі під своєю торговою маркою.

Довідка: Грантову підтримку малому та середньому бізнесу в Україні ЄБРР надає з 2010 року. В рамках цієї підтримки Банк допомагає малим і середнім підприємствам (МСП) залучати висококваліфікованих місцевих консультантів та міжнародних експертів-практиків, здатних якісно трансформувати їхній бізнес, та надає гранти для часткової компенсації вартості консалтингового проекту. Фінансування забезпечують донори: Європейський Союз, уряди США та Швеції.

За цей час ЄБРР надав грантову підтримку понад 1000 МСП України, створено понад 5000 робочих місць.

Зараз ви читаєте новину «Торгова марка стає брендом за 3-5 років». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі