пʼятниця, 10 січня 2020 20:15

Денис Лисицький двічі виграв грант на власну справу
14

Денис Лисицький запевняє, що продає не менше 100 чашок кави на день
Фото: Фото надані Денисом Лисицьким
Денис Лисицький запевняє, що продає не менше 100 чашок кави на день
Денис Лисицький запевняє, що продає не менше 100 чашок кави на день
Денис Лисицький запевняє, що продає не менше 100 чашок кави на день
Денис Лисицький запевняє, що продає не менше 100 чашок кави на день

Підприємець Денис Лисицький із Добропілля п'ять років тому відкрив перший у місті кіоск кави з собою, а торік до бізнесу додався ще кіоск з обсмажування кави.

"У 2015 році поїхав до Львова, там подивився на атмосферу, спробував кави і загорівся ідеєю створити кавовий бізнес, - пригадує Денис. - До того каву не пив, зовсім. Мав на той час магазин взуття і займався торгівлею".

Ніхто не вірив, що у невеликому місті можна заробляти на каві. Перш ніж почати справу, Денис вчився в інтернеті: проглядав навчальні курси, обладнання. Якраз в той час міжнародна організація по міграції за підтримки уряду Японії давала гроші на відкриття власної справи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кияни продають канцелярію, яка росте

"Виграв 21 тисячу гривень, а вклав утричі більше. За умовами гранту кошти давали на нове обладнання, вирішив взяти машину з приготування кави, яка коштувала вдвічі дорожче. Вклав в оренду та ремонт кіоску, обладнання для приготування коктейлів, холодильники, загалом вкладення становили до 120 тисяч гривень", - пригадує бізнесмен.

Назвав каву по-шахтарськи: "Забійна кава". У місті багато шахтарів і така назва зачіпала. Це була перша кав'ярня кави з собою. Знайшов бариста, який навчався у столиці і взяв його на роботу. За три місяці роботи кав'ярня вийшла на невеликий прибуток, а вкладені кошти зміг повернути протягом року.

"Велику роль зіграло місце, бо мій кіоск розташований в самому центрі, поруч із великим супермаркетом. Тут часто гуляють мами з дітками. Щодня продаємо до сотні чашок в день. Цей бізнес сезонний: найкраще кава продається у листопаді. Потім навесні у квітні-травні, а зима навпаки не дуже гарний період для продажі", - каже Денис.

Назвав каву по-шахтарськи: "Забійна кава".

Склянка експресо спочатку коштувала 7 гривень, зараз ціна зросла до 14 гривень.

"Довго підлаштовувався під місцеві смаки, елітну каву в нас не зрозуміли. Кавова культура у той період була відсутня, більшість не знали, що таке еспрессо, бо звикли пити розчинну каву. І, якщо у великих містах, найкращим вважається кава сорту арабіка, то в нас її не сприйняли. Багатьом відвідувачам ця кава здавалась несмачною і кислою. Довелося створювати свої купажі. В каву додав інший сорт робусту і лише тоді стали її купувати", - каже підприємець.

Найвигідніше брати мішок кави, тоді ціна справді нижча

Торік спробував самостійно смажити каву. Під розширення бізнесу знову написав гранд. Цього разу брав участь у проекті "Куркуль", що популярний на Донеччині. На отримані 500 тисяч гривень придбав турецьку машинку для обсмажування кави і взяв на роботу двох людей. Кавові зерна почав купувати через українських постачальників.

"Найвигідніше брати мішок кави, тоді ціна справді нижча. Я це не завжди собі можу дозволити. З минулого року почали продавати обсмажену каву окремо. Кілограм коштує від 200 до 720 гривень. Вже маю постійних клієнтів, які замовляють ексклюзивну просмажку чи сорти", - каже Денис.

Смажити каву для однієї кав'ярні невигідно, тому власник шукає і інші ринки збуту.

З 13 грудня 2019-го Нацбанк знизив облікову ставку з 15,5% до 13,5%. Це пов'язано з меншими темпами зростання цін. У річному вимірі інфляція у листопаді сповільнилася до 5,1%. Цьому сприяло зміцнення курсу гривні, нижчі ціни на енергоресурси, розширення пропозиції окремих продуктів харчування.

Зараз ви читаєте новину «Денис Лисицький двічі виграв грант на власну справу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі