понеділок, 24 вересня 2012 21:00

Молоді режисери закликають не купувати хутра й частіше навідувати батьків
5

Фото: фото: Наталка Шевчук

Голосіння і плач над нерухомим тілом в напівтемній кімнаті зі свічками – таку картину бачили всі, хто прийшов на фінал конкурсу креативної соціальної відеореклами "МолоДія" 22 вересня в приміщення Мистецької Платформи.

Щоб заохотити молодих кіношників знімати соціальне відео, організатори провели 10-годинне кіно-дійство: майстер-класи з режисерської та операторської майстерності, акторська імпровізація, уроки гримування. Серед майстрів був 39-річний телеоператор Віталій Панасюк, що показав свій нещодавно запатентований операторський винахід, 18-річний кліпмейкер Сергій Зейналов, що зняв більше десятка кліпів українським зіркам та 56-річний Олег Прімогенов, що провів сеанс акторської імпровізації.

"Хоч сама акторка, але на подібній імпровізації була вперше: ще ніколи не бавилась у шлюбні ігри австралійських тубільців та похорони", - каже 23-річна Оксана, студентка акторського факультету. Кульмінацією імпровізацій Прімогенова стала інсценізація поховальної процесії одного з присутніх. Імпровізована труна, присутні в ролі убитих горем родичів та Прімогенов - професійний плакальник. Втім, небіжчик - молодий режисер Дмитро Камінський  - скоро ожив, а ввечері ще й отримав приз глядацьких симпатій за свою відеороботу.

"Ми вирішили не просто показати фільми, дати нагороди і розійтись, а зробити фінал в стилі всієї "МолоДії". "МолоДія" стартувала 5 місяців тому і за цей час ми не лише отримували роботи на конкурс, а й разом з творчою групою "Автор Невідомий" організовували майстер-класи з митцями кіно і театру, зокрема з Михайлом Іллєнком, Дмитром Лінартовичем та Олегом Прімогеновим з його шаленими імпровізаціями. Тож сьогоднішню програму вирішили зробити теж максимально корисною для творців молодого українського кіно: цілий день інтерактиву, а ввечері конкурсна програма і нагородження переможців", - каже представник Української Народної Молоді, що є організатором проекту, Ігор Мельник.

70 стрічок зі всієї України змагалися за перемогу в чотирьох номінаціях: "Найкраща режисерська робота" (вибір Михайла Іллєнка), "Найкраща гра акторів" (вибір Олега Прімогенова), "Приз глядацьких симпатій" та "Найкращий мотиваційний фільм" (вибір організаторів конкурсу - творчої групи "Автор Невідомий" та громадської організації УНМ).

"Потішило, що тематика надісланих робіт не обмежилась антиалкогольною та антитютюновою кампанією. Отримали багато дотепних робіт на екологічну проблематику, не раз звучала і вегетаріанська тема. Саме дотепність, творчість, подекуди іронія були головними критеріями відбору робіт. Ми хотіли, щоби глядачі після перегляду вийшли з бажанням змінюватись і змінювати світ на краще, а не з наміром самогубства", - каже Наталя Котолюб з мистецького об'єднання "Автор Невідомий".

Почесне журі конкурсу відзначило роботу "Звільни себе" творчої групи "Все вірно" з міста Севастополь: за дві з половиною хвилини головний герой проживає життя за принципом "В житті треба спробувати все", а в кінці приймає для себе одне доленосне рішення. "Нехай ця робота технічно далека від досконалості, але вона зачіпає, і це найважливіше" - каже Олег Прімогенов.

Самотня літня жінка, на фоні святкового столу танцює психологічний танок, а голос за кадром питає "Твоя мама теж зустрічає Різдво сама?". Робота "Самотня на Різдво" відзначилось у номінації "Краща акторська гра". "Ця картина дуже емоційна, хороший перехід стану акторки, це була дійсно найкраща акторська робота", - пояснює свій вибір Олег Прімогенов.

Глядачі ж обрали роботу молодих режисерів з Березані Дмитра Камінського (того самого псевдо-небіжчика, за котрим голосили на акторських імпровізаціях) та Роберта Ранда "Не залипай".

"Я голосувала за цей ролик, бо він смішний та короткий. І актуальний. Кожен посміявся сам над собою. Думаю тема "залипання" в інтернеті значно актуальніша для кожного з нас за всілякі наркоманії та екології" - каже 22-річна Юлія Лопаніцина.

На другому місці за результатами глядацького голосування опинився ролик на вегетаріанську тематику. Вибір організаторів збігся з вибором глядачів, тож у номінації "Найкращий мотиваційний фільм" переміг ролик художниці Тіни Танащук "Go vegetarian" ("Ставай вегетаріанцем").

"Я голосував за цей ролик, бо він творчий. Не депресивний, але розкриває очі на жахливі речі. Під час цього ролику я побачив світ так, як його бачать вегетаріанці: шкіряні сидіння, хутряний одяг чи шкури на підлозі - це не речі, це трупи живих істот. А миле дитинча, що сидить в раковині на кухні біля каструлі, в якій вариться суп - переконливіше за відео зі скотобоєнь. Жесть, словом", - ділиться враженнями 30-річний Сергій.

"На цьому "МолоДія" не завершується. Протягом всього проекту ми допомагали тим хто має ідеї, але не має технічних можливостей. Такі роботи ввійшли в позаконкурсну програму. Ми й надалі запрошуємо всіх долучатись до зйомок, пропонувати свої ідеї та сценарії та разом творити молоде українське кіно. Ну, і цікавих зустрічей ще буде й буде", - обіцяють представники об'єднання "Автор Невідомий".

Зараз ви читаєте новину «Молоді режисери закликають не купувати хутра й частіше навідувати батьків». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

8

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі