вівторок, 26 листопада 2019 10:50

Сенс простий: не звикай, не зволікай – пробуй іще

33 хвилини триває звучання першої частини подвійного альбому "Таємний код: Рубікон" гурту "Бумбокс". Це сьома студійна платівка групи.

– Там заховано код важливий для людей, які альбом написали. Зроби або помри – ще можна було назвати платівку. Це мій особистий рубікон, – каже фронтмен "Бумбокса" Андрій Хливнюк. Розповідає про пісні збірки

1. Тримай мене

– Пісня стала хітом у Білорусі. Росіяни, які приїжджають туди на наші концерти, найбільше просять її і "Колишню". Дивно, за логікою мали б хотіти слухати пісні російською.

Починав записувати композицію з гуртом "Димна суміш". Його лідер Олександр Чемеров устиг за цей час (із 2014-го. – Країна) зібрати в Лос-Анджелесі іншу групу – The Gitas. Записали кожен на своєму континенті вокали, звели докупи й отримали пісню кількох гуртів.

Коли Сашко надіслав чернетку пісні, мені залишалося вставити туди ще трошки сенсу. До цього я написав свій варіант слів. І врешті майже весь пустив у стіл, залишив один шматок. Про те, куди котиться суспільство із соцмережами, не звертаючи увагу на реальне життя: "Щастя ретушоване в смартфонах. Вади наші в рамах золотих. Тисячі небачених знайомих. Мила моя, скажи, чи я один із них?" Довелося обирати між тим, що сам народив, і текстом колеги. Бути об'єктивним тут важко і спитати ні в кого. Я почув, наскільки його пісня глибока. Фішка Чемерова у тому, що простими словами здатен донести глибину.

2. Ангела

– Це рімейк на композицію гурту "Крихітка Цахес". Переспівую чужу річ, коли відчуваю, ніби я її написав. Але це все ж рекомендація до прослуховування оригіналу. Ніхто так не передасть сенсу, як автор. Наступні спроби будуть другим, третім, четвертим прочитанням.

Оригіналу майже 15 років. Пісня жіноча. Але я її чув по своєму – у груві, з більшим накалом. Мені здавалося, вона повинна палати. Авторка Саша Кольцова приїхала на студію в Будинок звукозапису. Перезаписала для мене приспів. Дописали до нього реп-куплети. Тепер це інша пісня.

Ця пісня нагадує про український рок другої хвилі. Це і є таємний код – Сергій Мартинов (гітарист гурту "Димна суміш". – Країна) у двох піснях, Чемеров і Кольцова. Серйозна розмова про те, що було справжнім у музиці, що в ній залишилося назавжди. За останні десятиліття виринали і пірнали в нікуди маса пісень і проектів. Які з них лишаться і будуть у нашій фонотеці – от питання.

  Андрій ХЛИВНЮК, 39 років, музикант. Народився 31 грудня 1979-го в Черкасах. Закінчив музичну школу по класу акордеона. Вчився в Гуманітарному університеті імені Богдана Хмельницького, паралельно грав у гурті ”Мандариновий рай”. 2001-го переїхав до Києва. Грав джаз і свінг у проекті Acoustic Swing Band. 2004 року з колишніми музикантами гурту ”Тартак” – гітаристом Андрієм Самойлом і діджеєм Валентином Матіюком, продюсером Олексієм Согомоновим – створив ”Бумбокс”. У квітні 2005-го з’явився перший альбом ”Меломанія”. 2006 року другий диск ”Family бізнес” отримав статус ”золотого” – продали понад 100 тис. екземплярів. Усього записали шість альбомів і максі-синґли ”Люди”, ”Тримай”, EP ”Голий король”. Подвійний альбом ”Таємний код: Рубікон” міститиме 14 пісень. Гастролювали у Франції, Польщі Чехії, Нідерландах, Бельгії, Ізраїлі, Німеччині, США, Канаді. Пісні гурту стали саундтреками до фільмів ”Істальгія” Дар’ї Онищенко, ”Відторгнення” Володимира Лєрта, ”Хоттабич” Петра Точиліна, ”Оранжлав” Алана Бадоєва, ”Червона перлина кохання” Андреса Пуустусмаа, ”Правило бою” Олексія Шапарева. Пісня ”Люди” звучала у стрічці про ветеранів АТО ”Додому” режисера Дмитра Коновалова
Андрій ХЛИВНЮК, 39 років, музикант. Народився 31 грудня 1979-го в Черкасах. Закінчив музичну школу по класу акордеона. Вчився в Гуманітарному університеті імені Богдана Хмельницького, паралельно грав у гурті ”Мандариновий рай”. 2001-го переїхав до Києва. Грав джаз і свінг у проекті Acoustic Swing Band. 2004 року з колишніми музикантами гурту ”Тартак” – гітаристом Андрієм Самойлом і діджеєм Валентином Матіюком, продюсером Олексієм Согомоновим – створив ”Бумбокс”. У квітні 2005-го з’явився перший альбом ”Меломанія”. 2006 року другий диск ”Family бізнес” отримав статус ”золотого” – продали понад 100 тис. екземплярів. Усього записали шість альбомів і максі-синґли ”Люди”, ”Тримай”, EP ”Голий король”. Подвійний альбом ”Таємний код: Рубікон” міститиме 14 пісень. Гастролювали у Франції, Польщі Чехії, Нідерландах, Бельгії, Ізраїлі, Німеччині, США, Канаді. Пісні гурту стали саундтреками до фільмів ”Істальгія” Дар’ї Онищенко, ”Відторгнення” Володимира Лєрта, ”Хоттабич” Петра Точиліна, ”Оранжлав” Алана Бадоєва, ”Червона перлина кохання” Андреса Пуустусмаа, ”Правило бою” Олексія Шапарева. Пісня ”Люди” звучала у стрічці про ветеранів АТО ”Додому” режисера Дмитра Коновалова

3. Дрантя

– Сенс пісні простий: не звикай, не зволікай – пробуй Іще. Все. Можна було зробити як speed garage чи лютий drum and bass (жанри електронної танцювальної музики. – Країна) лише з однією цією фразою. Але ми створили мікс року і ритм-енд-блюзу, тому довелося трошки більше тексту написати.

Єдине, що заважало при створенні цієї пісні, – апаратура не читає думок. Доводилося витрачати час, щоб відкривати програми, налаштовувати інструменти. Мав настільки вулканічне натхнення, хотілося, аби все саме тебе слухалося.

Дратувало, що не все ідеально. Був у пошуку того, що наблизить до музики, яку чую в голові. Не міг собі дозволити зіскочити з цієї теми. Навіть щоб поїхати по шнури для гітари. Фантастичне і жахливе відчуття водночас. 7 годин сиджу в одній кімнаті за роботою, вирішив поїхати поїсти і помитися. Залив пальне на найближчій заправці, передумав і повернувся закінчувати пісню.

Потім попросив менеджерів організувати нам побут в офісі на Пушкінській. Щоб уся команда 8 годин могла не думати ні про що, крім творчості. Нам швидко забили холодильник. Було не важливо, що ти хапаєш – воду чи кефір, просто тамуєш спрагу. Плюс ендорфіни від постійного розуміння: зараз щось народиться. Альбом з'являється на очах, і ви до цього не причетні, просто ретранслюєте. Як кульова блискавка – зайшла в цю тусовку зараз і може не повернутися.

4. Безодня

– Спочатку її мав співати сам. На студії зрозумів, що хочу високих партій. Почув голос Тіни Кароль у машині. Зрозумів: це воно. Між чоловічим і жіночим у цій пісні справді безодня. Як показати прірву між людьми? У звуках. Це тембральний контраст. Два світи, які не повинні були перетнутися, але це стається. Іноді рок-­музиканти йдуть у лірику, а поп-співачки – у грандж. Ця пісня – оксюморон, у цьому суть дуету. Інакше хтось із нас став би частиною програми іншого.

Мали мінімум часу. Репетицій бути не могло через щільний графік. Усе, що я міг показати Тіні, – замальовка гітари й вокал. Завдання не озвучив. Але очікував, що артистка проживе цю безодню. І це сталося.

Я використовував усю повноту емоційних станів вокалу, аби максимально чесно донести сенс. За шість місяців після запису є відчуття, що цій пісні вже з десяток років. Хоча наживо вона лунала раз на телебаченні.

5. ДШ

– Якщо хочеш дотиснути драматичну річ, можеш використати не тільки інструменти, перегрузи, фузи (гітарні ефекти. – Країна), але й мову. Російська в піснях – як батіг. Гадаю, ще підійшла б німецька. Шкода, не знаю її.

Пісня записана новим складом гурту. Але має фірмовий бумбоксівський стиль – мікс хіп-хопу і року. Команду залишили гітарист Андрій Муха, басист Денис Левченко та звукорежисер Ігор Мельник. Прийшов час нам усім подорослішати, спробувати себе в нових ролях. У композиції перевершив себе діджей Валік. Нагадав, що він легендарний скретч-майстер і музикант.

Я спеціально розбив реліз – спочатку аудіо, потім відео. Аби слухач зрозумів сенс пісні, а потім її підґрунтя. Йдеться не тільки про самотнього тата з двома дітьми, критичний стан у відносинах людей, але й суспільство. Без відеопідказки люди інакше можуть розуміти сенс. Так було з піснею "Та 4то". Коли я її писав, мені було 17 років і мене кинула дівчина. У кліпі режисер Володимир Якименко запропонував показати автокатастрофу, де героїня помирає. Втрачаючи людей, ми переживаємо маленьку смерть. Урешті пісня стала суперхітом, і люди чують у ній не історію про розставання.

6. Твій на 100%

– Діалог у пісні – реальна історія. В аеропорту "Бориспіль" я зустрів дівчину. Вона розповіла про нещасливе кохання. У ньому наша пісня "Пепел" з альбому "Термінал Б" 2013-го зіграла свою роль. Людина асоціює частину свого життя з нашою платівкою. В новій композиції я використав цитату з тієї пісні. Рядок "Знает, как дотла гореть, только пепел" вжив в українському трохи зміненому варіанті "Слова я ці тоді не кидав на вітер про те, що жар пізнала лише зола".

Нам здається, живемо оригінально. Насправді кожен проходить подібні етапи. Як би вам не здавалося важко, хтось переживає ще глибші емоції і справляється. Головне – ви можете йти далі. Це життя, як співав Френк Сінатра. Коли особисту річ виносиш на загал – це і є рок-н-рол. Справжня емоційна палітра. Грати її не набридне, бо це не кон'юнктура. Сенс не прикрашений чи схований, навпаки – гостро виставлений. У цьому суть написання пісень, крім куражу та натхнення.

"Твій на 100%" зараз відкриває концерти "Бумбокса".

7. Побачимось

– Ми всі час від часу хочемо прокинутися вчора. Жити треба сьогодні й завтра. Але вміти лишити спогади про найкращі речі – надзавдання. Не пам'ятати сварок, образ. Натомість брати з собою світлі, круті речі, які в нас були з людьми, містами, країнами.

У момент гострої фази переживань на четвертій хвилині пісні людина розчиняється в цих спогадах. Але існує початок і буде кінець. Це нагадування про те, що час плине надто швидко. Одна з близьких для всіх тем, які важко вхопити.

Надихнув на написання "Побачимось" джазовий стандарт I'll be seeing you у виконанні Еріка Клептона. Ця платівка вплинула на теперішній звук "Бумбокса". Якщо ділити творчість на періоди, цю пісню можна відносити до поп-джазового, або тріп-хоп-джазового.

Ні студія, ні пора року, ні погода не створють необхідні умови для творчості. Це стереотип. Працює лише вміння групи позбутися буденного. Це важко. В цьому чарівність індустрії. Коли після однієї музичної фрази з повітря багато людей стають на ті самі рейки і створюють гармонійну цілісну композицію. Стан максимальної чесності й відсутності думок про стороннє не можна спонукати алкоголем чи іншим. Є або нема. І коли виходить, кайф ні з чим не порівняти.

Зараз ви читаєте новину «Сенс простий: не звикай, не зволікай – пробуй іще». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі