середа, 23 березня 2011 03:15

З українців далі дертимуть за авіаквитки

Європейські авіакомпанії не матимуть доступу на ринок України, доки Євросоюз не скасує віз для українців. Про це заявив недавно віце-прем'єр Борис Колесніков. Мова йшла про перспективи підписання між Україною та ЄС угоди про спільний авіаційний простір.

В авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" квиток із Києва до Берліна й назад коштує майже 330 євро. В Європі пролетіти приблизно таку саму відстань обійдеться втричі дешевше. Наприклад, вартість перельоту Берлін – Лондон – Берлін в ірландського перевізника "Райян ейр" становить 110 євро.

Авіаквитки в Євросоюзі цілком доступні. Це результат функціонування Єдиного авіаційного простору. Там панують конкуренція й боротьба за клієнта, а не монополізм і бюрократія. Авіакомпаніям не потрібно отримувати державні дозволи на здійснення польотів, достатньо домовитися з аеропортом. Перевізники можуть працювати і на міжнародних, і на внутрішніх маршрутах будь-якої країни.

Єдиний авіаційний простір охоплює 36 держав. Переговори з приєднання до нього Україна веде з 2007-го. Завершити їх планували торік, однак цього не сталося. А остання заява Бориса Колеснікова свідчить, що може не статися ще довго. Причому раніше віце-прем'єр був прихильником приєднання України до "відкритого неба" й нарікав на недоступність авіаквитків для українців. Причини різких змін поглядів держчиновників у нас загальновідомі. Як і те, що противниками приходу в Україну європейських авіакомпаній є українські перевізники. "Міжнародні авіалінії України", "Аеросвіт" та "Дніпроавіа" контролюють близько 70% ринку авіаперевезень. І їхні квитки не до кишені більшості українців.

Надзвичайно оригінально звучить прив'язка приєднання України до Єдиного авіаційного простору до скасування Євросоюзом віз. Можливо, патріотично, проте це нісенітниця. Хоча б тому, що надання безвізового режиму залежить насамперед не від ЄС, а від української влади. Торік у листопаді Євросоюз надав Україні План дій із візової лібералізації — перелік кроків і реформ, які вона має здійснити. Краще би прихильник безвізового режиму Борис Колесніков розповів, що відтоді зробили. Бо жодних видимих рухів у цьому з боку української влади не помітно — як і раніше, самі декларації та обіцянки.

Зараз ви читаєте новину «З українців далі дертимуть за авіаквитки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

7

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі