середа, 01 вересня 2010 02:16

Систему освіти слід переорієнтувати на особистісний розвиток учня

Україні необхідно поступово переходити до системи тьюторства, за якої педагог, вихователь є консультантом учня, а навчальний процес відбувається за індивідуальними програмами. Так вважає Сергій Вєтров, керівник експертної комісії з питань освіти партії "Сильна Україна".

— Систему освіти слід переорієнтувати на людину, враховуючи насамперед інтереси педагога та учня — головних фігурантів освітнього процесу. Не математики чи фізики потрібно вчити, а математикою і фізикою. Кожна дитина талановита, і завдання школи — цей талант розкрити. За допомогою предметів педагог повинен навчати дитину головного — як стати особистістю, реалізуватися, досягти успіху, жити в гармонії з собою і суспільством, — каже експерт "Сильної України".

Він вважає, що держава повинна передати частину своїх функцій у системі освіти професійним педагогічним і громадським об"єднанням:

Існуюча модель управління освітою неефективна

— Існуюча модель управління освітою неефективна. Коли держава виступає одночасно і замовником освітніх послуг, і контролером виконання цього замовлення, та ще й надає самі послуги — це прямо порушує принципи ефективного управління. Ми повинні перейти від державної до суспільно-державної системи управління. Такий принцип можна реалізувати у формі освітніх округів, які успішно працюють у світі. Принцип простий: у межах одного округу, який об"єднує кілька шкіл, функціонує освітня рада з педагогів, батьків і представників громадськості. Саме вона визначає тактику розвитку освіти в регіоні, а органи місцевого самоврядування матеріально забезпечують роботу округу.

Зараз ви читаєте новину «Систему освіти слід переорієнтувати на особистісний розвиток учня». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі