пʼятниця, 28 листопада 2014 07:00

Постачання в зону АТО контролюватимуть через супутники

Автор: ФОТО з сайта WWW.news.pn
  Миколаївські волонтери привезли допомогу бійцям АТО на Донбас
Миколаївські волонтери привезли допомогу бійцям АТО на Донбас

Відставка міністра оборони Валерія Гелетея та звільнення керівників двох департаментів Мін­оборони свідчать, що в керівництві Збройних сил не просто проблеми, а системна криза.

Котел під Іловайськом став найстрашнішою трагедією для української армії за весь час АТО на Донбасі. Результат — близько сотні загиблих, якщо вірити заступнику губернатора Дніпропетровської області Борису Філатову, а також сотні полонених і поранених. І велика частина провини за це — на Генштабі й міністрові. Можна також згадати низку стратегічних і тактичних прорахунків, що призвели до затягування операції, нескінченне топтання в районі аеропорту й багато інших фактів. Претензії є не лише до управління військами, а й до їх забезпечення.

— Звичайно, з постачанням бували складності, — розказує командир батальйону "Шахтарськ" Андрій Філоненко, 42 роки. — Багато чого не вистачало. Наприклад, нормального екіпірування. Бронежилети були, у деяких були навіть залізні каски, ще старі, радянські. Завозили й кевларові. Вони теж були, хоча й не в усіх. Але й допомагали нам багато — місцеві жителі чимось ділилися, і люди, які нас підтримують. Приїжджали і привозили необхідні речі — форму, сухпайки американські, побутові речі. Привозили коробки, роздавали бійцям, говорили, що це братня допомога від "Айдару". Бізнесмени постачали спорядження й харчі. Приїжджав, наприклад, Костянтин Григоришин. Він володіє заводами у Сумах і Запоріжжі. Привіз хороші комплекти форми, берці, бронежилети, рації, сухпайки. Сказав, що налагодить на заводі Фрунзе виробництво танкових стовбурів і просив не руйнувати підприємства в Донецьку — обіцяв запустити знову виробництво, щойно викуримо "ватників".

Допомагають вітчизняні бізнесмени і з доставкою допомоги. Представники провідних компаній в області вантажоперевезень звернулися до Верховного головнокомандувача Петра Порошенка з ініціативою подарувати військам суперсучасну систему логістики вартістю у мільйони доларів. Зараз кожне силове відомство має свою службу постачання, морально застарілий транспорт і тотальну корупцію. Пропонується запровадити контейнерні перевезення разом зі супутниковими системами контролю. Всі вантажі маркуються мікрочипами, їхнє пересування і сортування контролюється через закриті супутникові протоколи. Таким чином, можна постачати боє­припаси, допомогу волонтерів, продовольство й навіть бойову техніку і гуманітарні вантажі. Мінус такої пропозиції для наших чиновників один: неможливість украсти.

— Сучасні супутники дозволяють відключати запалювання в машині, — говорить 37-річний Володимир Байда, керівник транспортної компанії. — Якщо вона відхиляється на 5 відсотків від маршруту, прокладеного по карті, ми можемо вимкнути запалювання. І автомобіль просто зупиняється.

— Ця система гарантує транспортування з чітким обліком і неможливістю крадіжок на всіх рівнях сил, які беруть участь в АТО, — каже 54-річний Євген Червоненко, екс-міністр транспорту України. — Те, що ми пропонуємо, здешевить АТО в частині перевезень у п'ять-сім разів.

Є надія, що участь вітчизняного бізнесу в постачанні армії дозволить ефективніше проводити операції в рамках АТО, а українським бійцям — наводити конституційний порядок у прийнятних умовах, не відчуваючи дефіциту в найнеобхіднішому. В іншому разі, офіцерам і солдатам, які виконують таке важливе для країни завдання, доведеться фактично харчуватися в місцевого населення. Це було характерно для армій XVI ст., але абсолютно дико для сучасної армії.

Зараз ви читаєте новину «Постачання в зону АТО контролюватимуть через супутники». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі