четвер, 30 вересня 2010 17:30

Антимонопольний комітет покарає виробника мезиму за нечесну рекламу

Верховна Рада може заборонити рекламу лікарських засобів, включаючи безрецептурні препарати та БАДи. У парламенті вже зареєстровано відповідний законопроект. Він передбачає, що інформація про ліки буде розміщуватися не в популярних ЗМІ, а в спеціалізованих медичних виданнях.

Причиною такого радикального кроку спеціалісти Антимонопольного комітету називають недобросовісність низки фармвиробників. Компанії запускають таку рекламу, яка вводить в оману людей. Агресивні телевізійні ролики спочатку акцентують увагу на проблемі, а потім спонукають людей купувати абсолютно непотрібні ліки. Така реклама також часто створює відчуття, що для встановлення діагнозу та призначення терапії лікарі не потрібні, а всі хвороби можна швидко ліквідувати за допомогою пропонованих препаратів.

Люди вірять рекламі, а коли розуміють, що їх ошукали, починають завалювати скаргами депутатів. Парламентський комітет з питань охорони здоров"я з початку року отримав 1900 звернень громадян. Головний консультант комітету Світлана Зброжек каже, що половина з них скаржаться на лікарські засоби та прилади, зокрема на препарати вітрум, атма, гріппекс, мезим, лазолван, еспумізан, простамол уно. Люди пишуть, що в рекламі хворим обіцяють золоті гори, а на ділі зцілення не відбувається.

– Ось скарга від жінки, яка купила препарат для свого чоловіка, але жодного ефекту ліки не дали. Вона також обурена змістом телевізійної реклами препарату простамол уно. — Світлана Зброжек цитує листа: — "Реклама простамол уно етично ображає мене як жінку. У такому дусі ми дійдемо до натуральної анатомії та відкритої порнографії. Реклама впливає на підсвідомість людей, обіцяє одужання, чого немає насправді. Прошу закрити таку рекламу".

Хворим обіцяють золоті гори,  а зцілення не відбувається

Іще один лист від жительки Полтавщини, яка пропрацювала вчителькою у школі 21 рік: "Прошу звернути увагу на рекламу препарату мезим. Купила, почала його вживати, а він зовсім не допомагає. Із шлунком як були проблеми, так і лишилися. Навіщо рекламувати дорогі ліки, якщо в Україні є аналоги, нічим не гірші від імпортних? Треба розібратися, що це за препарат такий, що його так рекламують, хто його виготовляє і чому ми дарма витрачаємо гроші".

— Реклама спонукає пацієнта самотужки, без участі лікаря розібратися з хворобою. Це дуже небезпечно! — говорить головний лікар Київського міського центру здоров"я Отто Стойка. — А правильний шлях трохи клопітний: іти до лікаря і розбиратися, чому болить шлунок, робити додаткові обстеження, аналізи. І якщо в людини гостро заболів живіт, до встановлення діагнозу їй не дають навіть банальних знеболювальних, щоб не змазати клінічну картину. Реклама ж пропонує простий шлях: випив таблетку, і все, можеш забути про біль у шлунку. Таким чином пацієнта підштовхують до того, щоб він сам, без участі лікаря, розібрався із хворобою. Це дуже небезпечно! Причиною такого болю можуть бути мільйон хвороб, і всі лікують по-різному, а не однією таблеткою.

Антимонопольний комітет має намір притягнути до відповідальності за розміщення неправдивої реклами виробника мезиму та простамолу. Його зобов"яжуть зняти проблемні ролики з ефіру та, можливо, сплатити штраф. Загалом за останні півтора року АМКУ провів понад 300 розслідувань щодо розповсюдження недобросовісної рекламної інформації. Із них 65 стосувалися реклами лікарських препаратів і БАДів. За результатами багатьох справ комітет притягнув суб"єктів до відповідальності. Так, австрійську компанію-виробника лазолвану оштрафували на 1 млн грн. Препарат рекламували так: "Кашель вилікує вам, звільнить подих – лазолван". Але цей лікарський засіб не лікує захворювання дихальних шляхів, а лише зменшує прояв застудних симптомів.

Зараз ви читаєте новину «Антимонопольний комітет покарає виробника мезиму за нечесну рекламу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі