четвер, 16 жовтня 2008 15:44

Про кредитну заборгованість клієнтові нагадують смс-повідомленнями

Автор: фото: Лілія КУШНІРЕНКО
  Менеджер з обслуговування і кредитування приватних осіб ”Індекс банку” в місті Умань Людмила Гончарук оформляє кредит на побутову техніку
Менеджер з обслуговування і кредитування приватних осіб ”Індекс банку” в місті Умань Людмила Гончарук оформляє кредит на побутову техніку

"Я брала в кредит холодильник. Забула проплатити останні  місяці, — розповідає уманчанка Оксана Задорожна, 34 роки. — Коли подзвонили з банку і нагадали, стало незручно. Наступного дня я погасила борг. Пізніше знову оформляла кредит, то вже старанно сплачувала".

Працівники банків кажуть, що частіше виникають проблеми з поверненням кредитів до 5 тис. грн. Тобто тих, які видають без застави.

— У кожному банку є відділ, що займається проблемними кредитами. Спочатку телефонуємо, нагадуємо про несплачену позику. Намагаємося вияснити причини несплати, — говорить менеджер з обслуговування і кредитування приватних осіб "Індекс банку" в місті Умань Людмила Гончарук, 25 років. — Люди, в яких виникають проблеми із заборгованістю, не обов"язково шахраї. Буває, клієнт справно виплачував кредити, а тоді  захворів. Чи хтось із родини потрапив у важке становище.

Про борг нагадують письмово або телефонують.

— Є схема дзвінків — "Какаду". Про несплачений кредит нагадують дзвінками чи смс-повідомленнями на мобільний, — каже директор відділення "Приватбанку" Олена Макарова.

До спеціальної комп"ютерної програми вводять телефон проблемного клієнта. Зазначають, скільки разів йому слід відправити нагадування. Есемески або дзвінки можуть надходити по кілька разів вдень і вночі. Система "Какаду" спрямована на те, щоб впливати психологічно.

Якщо причина несплати кредиту вагома, то деякі банки погоджуються надати позичальникові кредитні канікули на два-три місяці. Їх зазвичай отримують боржники, які захворіли чи мають тимчасові фінансові проблеми. У час таких канікул банк не нараховує штраф за несплату позики. Для отримання кредитних канікул позичальник має попередити банк про проблеми. Надати лікарняний або довідку про звільнення з роботи.

Банк також може висилати боржникові претензійні листи. Коли після попереджень людина не починає виплачувати гроші, то, окрім суми боргу, сплачує пеню.

Проблемними кредитами найчастіше займаються юридичні відділи та служба охорони. Останньою інстанцією є суд.

— Кредити від трьох тисяч доларів страхуються. Якщо людина, що брала кредит, померла, то родичі приносять довідку про смерть. Тоді борг, що залишився, виплачує страхова компанія, — каже головний спеціаліст уманського відділення "Райффайзен банку Аваль" Сергій Опалко, 34 роки.

Стосовно особливо проблемних клієнтів, створено міжбанківську базу. Якщо людина у цьому списку вже є, то кредиту не отримає.

Банк може звернутися до колекторських фірм, які займаються поверненням боргів. Вони повертають їх у три етапи. На першому телефонують боржникові на роботу чи додому, на другому — представники компанії приїжджають до боржника, щоб познайомитися особисто, і переконують повернути гроші. Якщо це не допомагає, то  звертаються до суду.

В Умані колекторських фірм немає.

Зараз ви читаєте новину «Про кредитну заборгованість клієнтові нагадують смс-повідомленнями». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі