четвер, 04 лютого 2010 18:17

Маршрутки їздитимуть без кондукторів

— Нам про те, що кондукторів звільнятимуть, офіційно ще ніхто не казав. Але ми про це чули. Одна моя знайома з маршруту номер 33 розказувала, що їм сказав власник, що міська влада хоче запровадити так. Але перевізники цього не хочуть, — розповідає 30-річна Ольга з маршруту N20 у Черкасах.

У міськвиконкомі підтвердили, що справді розробляють концепцію маршрутних перевезень.  Нововведення мають затвердити депутати.

— Буде, як у Європі. Перевізник матиме можливість працювати на будь-якому маршруті. Йому місто оплачуватиме за кілометраж. Так як у таксі, — розповідає начальник управління вуличної інфраструктури міськвиконкому Олексій Леонов. — Тоді перевізнику не важливо, скільки в автобусі сидить людей. Він від цього абсолютно не залежний. Йому потрібно в день буде проїхати певну кількість кілометрів і надати якісні послуги. А чи порожній, чи повен салон, для нього різниці немає. І немає у водія зацікавленості в прибуткових маршрутах. Відповідно на вулицях міста не буде "гонки". У нього є чіткий графік і кілометраж. За це міська рада перевізнику й платитиме. Наприклад, за кілометр визначать 4 гривні. За 200 кілометрів у день власнику маршрутки перерахують 800 гривень. Що стосується маршрутів із сіл, що їздять через Черкаси, то з ними буде інша домовленість.

Талони і проїзні квитки на всі маршрути продаватимуть, як колись, на зупинках. Із ціною ще поки не визначилися

Талони і проїзні квитки на всі маршрути продаватимуть, як колись на зупинках. Із ціною ще поки не визначилися.

— За таких умов перевізники не казатимуть, що треба підняти ціну на проїзд, бо немає з чого платити заробітну плату кондукторам і водіям. Витрати зменшаться. У вартість білетів входитиме і зарплата для продавців талонів та диспетчерів. З пільговими категоріями? Може бути, що їх або взагалі не буде. Або введуть пільгові проїзні, — каже Олексій Павлович.

Перевізник маршруту N33 52-річний Анатолій Кондаков переконаний, що за таких умов, маршрутки перестануть їздити.

— Адже потрібна буде передоплата. Бо гроші потрібні й на пальне, мастило. Знаючи досвід, як відбувається перерахування коштів, автобуси перестануть їздити, — каже Анатолій Петрович. — У мене 10 автобусів, які щодня заправляю на 3 тисячі гривень. Та й ті ж запчастини. Зараз на складі завжди маю запас. А тоді як це буде?.. У багатьох містах є така "хвороба". Приватники навмисне підставляють свої машини для аварії, щоб потім їм страхова компанія виплатила гроші. Вони роблять це так уміло, що водій маршрутки виходить винен. Торік із моїми маршрутками трапилося таке чотири рази. То хто ж тоді мені буде компенсувати збитки, коли автобус тижнів два ремонтуватиму. По собі знаю, що перевізники будуть проти звільнення кондукторів. Наприклад, у мене в маршрутках кондуктора дивляться за чистотою. Щодня дезінфікують сидушки, стелі, поручні.

Зараз ви читаєте новину «Маршрутки їздитимуть без кондукторів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі