четвер, 13 березня 2008 18:52

Гарантійний ремонт мають зробити за 14 днів

  Заступник начальника обласного управління у справах захисту прав споживачів Віталій Бойко: ”Покупець завжди може до нас подзвонити за номером (0472)37 50 63 та проконсультуватися”
Заступник начальника обласного управління у справах захисту прав споживачів Віталій Бойко: ”Покупець завжди може до нас подзвонити за номером (0472)37 50 63 та проконсультуватися”

До обласного управління в справах захисту прав споживачів найчастіше скаржаться на якість промтоварів — взуття в період міжсезоння, мобільних телефонів, холодильників. Та багато людей забувають подбати про гарантійні документи, каже заступник начальника управління 34-річний Віталій Бойко.

— Треба уважно слідкувати, щоб вони були правильно заповнені в момент покупки, — розповідає Віталій Анатолійович. — До техніки має бути паспорт, інструкція з експлуатації. Обов"язково вимагайте та зберігайте документи, що підтверджують купівлю-продаж. Якщо доводиться робити гарантійний ремонт, треба дивитися, щоб про це поставили відмітку в документах. Якщо після гарантії знов буде така сама поломка, то можна довести, що це заводський брак і на третій раз вимагати повернення коштів або заміни товару.

Скільки повинен тривати гарантійний ремонт товару, зокрема техніки?

— Протягом 14 діб. Якщо треба більше часу, сторони мають це узгодити. Людина може на це не погодитися.

У випадку, коли товар неможливо відремонтувати за 14 діб, це теж можна розглядати як заводський брак і вимагати заміни або повернення грошей. За це відповідає фірма-продавець. Треба звертатися до них із письмовою претензією в двох екземплярах. На одному мають поставити відмітку про прийняття.

Якщо споживачеві не віддають товар протягом 14 діб, він має право на відшкодування одного відсотка від вартості товару за кожен прострочений день.

А якщо людині кажуть, що вона сама зламала техніку?

— Не мають права відмовити в розгляді претензії. Нещодавно був випадок, що в людини зламався телефон за 750 гривень. На письмовій претензії написали відмову. Ми змусили повернути гроші в 10-кратному розмірі. Продавець товару скаржився в суд, але йому відмовили.

У разі спірних питань, хто винен у поломці, проводиться експертиза. Незалежні експерти є в Торгово-промисловій палаті. Людина може звернутися за їхніми послугами, якщо сумнівається в експертизі сервісних центрів. Послуги платні. У межах від 50 до 300 гривень.

Який найрезонансніший випадок відстоювання своїх прав?

— До нас звернулася жінка, яка купила сушку в магазині "Делікат". Там були металеві предмети. Жінка зіпсувала зуби. Довелося лікуватися. Ми змусили підприємця повернути кошти, витрачені на лікування — 1560 гривень

Чи поширюється гарантія на товар, куплений у кредит?

— Безумовно.

Чи можна захистити свої права, якщо купив річ на стихійному ринку?

— Головне, щоб були документи, які підтверджують купівлю-продаж.

Які магазини найчастіше припускаються порушень?

— Великі супермаркети більше слідкують за своїм іміджем. Якщо скарга вмотивована, зразу її розглядають. Чого не скажеш про ринки і дрібні магазини.

Зараз ви читаєте новину «Гарантійний ремонт мають зробити за 14 днів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі