четвер, 23 грудня 2010 17:33

Дев'ять тисяч тонн солі треба області на зиму

Автор: фото: Ірина ПАТЛАТЮК
  Дорожній майстер з Христинівки 28-річний Сергій Тихонюк чистить тротуар від снігу  ручним агрегатом
Дорожній майстер з Христинівки 28-річний Сергій Тихонюк чистить тротуар від снігу ручним агрегатом

"Ми у п'ятницю вночі поверталися з відрядження. Вже було за північ. По трасі їхати нормально було, а в самому місті машину пару раз крутонуло так, що думав, кінець, — розповідає уманець Ігор Петренко, 32 роки. — Ні Садова, ні Шевченка почищені не були. Це центральні вулиці. Під софіївську гірку взагалі не виїхали. Довелося пхати машину. Вранці виїхати не могли, доки якась вантажівка не зробила колії. Буксували хвилин 20".

На пальне для чищення доріг, сіль і пісок у місцевих бюджетах бракує грошей.

— Коли тільки випав сніг, ми не могли посипати дороги, бо чекали, доки їх почистять від снігу, — говорить 52-річний Анатолій Пишнюк, начальник уманського підприємства "Комунальник". — Бо посипка не мала б ніякого результату. Зараз можна безпечно їздити. Окраїни ми теж поступово очистимо.

Звенигородські водії стверджують, що з початку зими автошляхи майже не посипали.

— Цієї суботи перший раз посипали і розгорнули, — каже таксист Олександр, 34 роки. — Хотя це до одного місця. Бо посипали і порозчищали тіки центральні вулиці. По більшості ж проїхати невозможно. Скрізь, де стоять знаки "Стоп", або на перехрестях невозможно затормозити. Несе машину. Минулого року хоч снігу і більше було, та чистили краще.

Мер Звенигородки Олександр Саєнко, 54 роки, запевняє, що дороги чистять вчасно:

— Комунальники забезпечені всім необхідним. І пісок є, і сіль. Єдина проблема — техніка. Вона стара.

— Ми вже використали 100 тонн посипного матеріалу, — стверджує 53-річний Іван Костенко, керівник комунального підприємства "Благоустрій". — Ні з чим проблем немає. Ні з матеріалом, ні з бензином. Лише на газ не вистачає грошей. Щоб заправити машину газом, треба віддати 300 гривень. Цього  вистачає на 4 години роботи.

Кажуть, що мер Кам'янки Василь Гарнага гроші на прибирання доріг просить у підприємців.

— У Кам'янці розчищають центральні дороги й вулички. Навіть ті, де грейдера роками не бачили, — розповідає кам'янчанка Валентина Мороз, 60 років. — Нашого мера Васильовича всі знають як хазяйственніка.

На посипання автошляхів області у філіях облавтодору сьогодні мають лише половину піску й солі від необхідного.

— Начальник райавтодору попередив мене, що відтепер дороги не чиститимуть, — розповідає 59-річний Віталій Накоп'юк, голова правління тальнівського автотранспортного підприємства.

— На початку сезону нам дали вагон технічної солі і цистерну солярки. Все вже закінчується, — каже керівник тальнівського автодору Петро Чубань. — Не знаю, чи до нового року дотягнемо. Зараз чистимо трасу Умань–Золотоноша. На сільські дороги засобів майже нема.

— Сільгосппідприємства мали дати нам 2 тонни солярки, але на сьогодні  одержали тільки 1200. Окремі господарства взагалі не хочуть відпускати пальне. Протиожеледної суміші маємо 500 тонн, а треба у два рази більше, — говорить  головний інженер Катеринопільського райавтодору Володимир Кузьменко, 33 роки.

Раніше при нестачі протиожеледної суміші катеринопільські автодорівці  розкопували піщаний ґрунт за офісом. Через це на території підприємства  утворилася велика яма. Як пояснює головний інженер, добувати пісок таким  методом заборонили.

— На зиму для області треба 50 тисяч кубометрів піску й 9 тисяч тонн солі, — каже головний інженер облавтодору Валерій Возний, 69 років. — У Києві обіцяють до Нового року дати гроші на докупівлю посипочних матеріалів.

З усіх підрозділів облавтодору лише уманський за останні п'ять років отримав 17 нових КрАЗів-розсипачів. Ці машини обслуговують ділянку автобану Київ–Одеса.

Зараз ви читаєте новину «Дев'ять тисяч тонн солі треба області на зиму». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі