вівторок, 22 жовтня 2019 06:20

"Українці найрідше потрапляють в аварії на поганих дорогах"

Автор: facebook.com vladimir karavaev
  Автоюрист Володимир Караваєв: ”Деякі українські дороги стають аварійними на етапі проектування. У них не враховані особливості місцевості, де їх розміщують”
Автоюрист Володимир Караваєв: ”Деякі українські дороги стають аварійними на етапі проектування. У них не враховані особливості місцевості, де їх розміщують”

Кожні 4 хв. в Україні стається аварія на дорогах. У середньому — 409 на день. За останні півроку в них травмувалася 16 921 людина й загинули 1688. Це на 7% і 10% більше, ніж торік. Основні причини дорожньо-транспортних пригод — порушення правил проїзду перехресть, недотримання дистанції між авто, перевищення швидкості руху й керування напідпитку.

— В Україні немає системного контролю за діями учасників руху. Це повинна робити поліція, яка має чимало додаткових функцій. Патрульні не можуть зосередитися на дорожньому русі, — говорить автоюрист Володимир Караваєв, 58 років. Розповідає про причини великої кількості ДТП в Україні.

Як з аваріями борються в Євросоюзі?

— Там дані про кожну вносять до електронного реєстру. Потім аналізують і визначають причини. Далі працюють над усуненням. У нас такої системи немає.

Чи впливає якість доріг на кількість ДТП?

— У будівництво українських доріг вкладають мільярди гривень, не тільки державних. Однак під час проектування допускають помилки, що призводять до аварій. Наприклад, нещодавно споруджену Житомирську трасу переходять корови. Бо село розташоване ліворуч від неї, а пасовисько — праворуч. Наземних чи підземних переходів для тварин не зробили. Тепер там стаються дорожньо-транспортні пригоди.

Що ще впливає?

— Поведінка людей. Українці найрідше потрапляють в аварії на поганих дорогах. Що покриття гірше, то їх менше. Водії зосереджуються на керуванні. Але коли виїжджають на якісну трасу, увага розсіюється і швидкість зростає. У декого з автомобілістів недостатньо навичок для їзди такими дорогами.

В автошколах слабка підготовка водіїв?

— Так. Раніше навчання в них тривало щонайменше 3,5 місяця. Людина встигала вивчити правила дорожнього руху. Після ­2009-го систему змінили. Тепер за півтора місяця мають права для водіння мотоцикла. 2,5 місяця навчаються для отримання посвідчення категорії В — для керування легковиком.

За офіційно затвердженою Кабміном програмою, категорію В мають отримувати після проходження 140 годин теорії і практики. В реальності автошколи дають лише 60 годин. Яким чином учні повинні добрати ще 80 теоретичних занять — не зрозуміло.

Чи можна знайти відповідального за видачу посвідчення водія?

— Теоретично можна. Мають бути дві екзаменаційні комісії, за правилами. Одну створюють в автошколі, вона приймає внутрішній екзамен. Друга — в сервісному центрі. Під час державного практичного іспиту мають бути присутні три члени комісії. Ніколи не чув, щоб одразу всі їхали з майбутнім водієм і перевіряли його. Зазвичай це робить один. Ще два тільки підписують рішення. Виходить колективна безвідповідальність. В таких умовах виникає корупція, її складно викорінити.

Чому в автошколах змінився підхід до навчання?

— З'явилося чимало "сірих" автошкіл, які зароб­ляють на учнях. Що більше їх буде за рік, то для таких закладів краще. Ті, які надавали якісну освіту, також змушені скорочувати програми. Аби витримати конкуренцію.

Чи справді в автошколі учень готовий перейти до практики водіння на перших тижнях?

— Звісно, ні. Так роблять після скорочення навчальних програм. Це суперечить правилам дорожнього руху. Навчати водіння на дорогах загального користування можна лише людину, яка знає правила дорожнього руху. За тиждень це неможливо.

Останнім часом стається чимало аварій зі спец­автомобілями. В чому тут проблема?

— Нормативно-правова база регулювання дорожнього руху складається з 80 законів і низки підпунктів до них. Виникає багато протиріч. Минулого тижня в Києві були три аварії за участю "швидких". За правилами, водій зобов'язаний поступитися дорогою, якщо рухається автомобіль зі ввімкненим проблисковим маячком або спеціальним звуковим сигналом. Це "або" — перше протиріччя, через яке службові машини потрапляють у ДТП. Бо водії не бачать маячок, а сирена не завжди увімкнена.

Великі штрафи збільшать уважність водіїв?

— Ні. Їх підвищення не давало результату в жодній країні. Кількість порушень різко зменшується впродовж перших трьох місяців. Потім аварій стає більше. За шість місяців повертаються до початкового рівня.

Як зменшити кількість аварій?

— Є комплексні методи. Два роки тому уряд Гройсмана прийняв програму гарантування безпеки дорожнього руху. Смертність на автошляхах мала зменшитися на 30 відсотків до 2020 року. У програмі понад 120 пунктів. Реалізували п'ять чи шість — закупили машини для служби з надзвичайних ситуацій, органів безпеки, бензин і алкотестери "Драгер" для поліції. Експерти Світового банку щороку надають уряду великий звіт із рекомендаціями щодо дорожнього руху. У ньому розписані методи боротьби з аваріями. Проб­лема в тому, що ними не користуються.

Зараз ви читаєте новину «"Українці найрідше потрапляють в аварії на поганих дорогах"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі