понеділок, 20 жовтня 2008 16:35

"Шкоду" збирають за чотири години

Автор: фото: Сніжана РУСИН
  Робітниця цеху дрібновузлового збирання Світлана Тютюненко ставить гумові ущільнювачі у дверні пройми ”Шкоди Октавії”
Робітниця цеху дрібновузлового збирання Світлана Тютюненко ставить гумові ущільнювачі у дверні пройми ”Шкоди Октавії”

Легковики "шкода" збирають на автозаводі "Єврокар", що в селі Соломонове Ужгородського району Закарпаття. Щодня на майданчику за огорожею збиральних цехів з"являється 45 нових машин.

Їх складають у двох цехах. Частини до автомобілів привозять із Чехії. Заходимо до крупновузлового цеху.

— Кузови машин приходять повністю укомплектовані, — розповідає менеджер "Єврокару" Ростислав Машуцький, 39 років. — Окремо — двигуни, коробки передач, передні підвіски з амортизаторами, задні підвіски та колеса. Після встановлення цих деталей машину перевіряють. Потім працівники, навчені на автозаводі в Чехії, встановлюють гумові ущільнювачі, звукоізоляцію, електронне приладдя.

На виготовлення одного авто на "Єврокарі" йде чотири години. Ще дві — на тестування. Якість збирання контролюють на кожному етапі. Роботу електронних вузлів, точність монтажу перевіряють датчики. Якщо загорається червона лампочка, працівник має доробити "шкоду". Перевіркою керує комп"ютерна система.

— Кожен працівник має свій маркер та печатку, — каже Ростислав. — Сам має перевірити свою роботу. Тому вирахувати бракороба нескладно. Із його зарплати відрахуємо за брак.

Машину порадив приятель, який працює на автозаводі. Сам теж їздить на "шкоді"

Укомплектоване авто заправляють бензином, заливають мастило. Для тестування  відбирають з усієї партії дві машини. Вони проходять детальну перевірку на випробувальному треку.

— На трасі вмонтовано різні перешкоди, щоб після перевірки регулювати розвал-сходження коліс. Потрапляють автомобілі й під "душ". На корпус авто під тиском подають струмінь води. Це щоб перевірити, чи немає щілин. Потім вони проходять світлову перевірку. На ній виявляють подряпини, тріщини. Браковані авто відправляють назад, у відділ фарбування. Якщо матиме хоча б малу хибу, цілу партію — 90 машин — відправляємо на доробку. А потім — знов на повторну перевірку, — запевняє Машуцький.

"Шкоди" із браком в автосалони не потрапляють.

Восени на "Єврокарі" почали збирати нову версію легковика "Шкода Суперб".

— Це елітні машини, — каже Машуцький. — Дизайн корпусу нагадує "мерседес". На них ставлять пакет "погані дороги". Кліренс, днище автівки трохи підвищене.

45-річний ужгородець Василь Петрулинець два місяці тому придбав оновлену "Шкоду Фабію". Її порадив приятель Олег, який працює на автозаводі. Сам теж їздить на "шкоді" вже два роки.

— Взяв базову комплектацію із двигуном 1,2 літра, — розповідає чоловік. — Бо мав на руках незначну суму. Гадав, що двигун заслабкий для авто, тому вагався перед покупкою. А коли сів за кермо, переконався, що машина жвава: швидкість 160 на годину для неї — завиграшки. Їздив і по гірських шляхах. Витрата пального — близько 7 літрів на 100 кілометрів.

Зараз ви читаєте новину «"Шкоду" збирають за чотири години». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі