У газеті житель столичної Оболоні Роман Андрійченко, 24 роки, знайшов оголошення: продається спортивна "мазда" 1994 року випуску. Просили за неї $3,5 тис.
— Якраз по моїх грошах, та й на фото виглядала непогано, — згадує Роман. — Я домовився, що із приятелем Сергієм під"їду на оглядини. Він уже кілька років за кермом.
Господар покатав хлопців, потім дав проїхатися й Романові. Покупці звернули увагу на те, що двигун працює тихо. Оглянули капот.
— Машина спортивна, рухається різкіше за звичайні. Треба призвичаїтися, — попередив власник.
За тиждень оформили в нотаріуса договір про купівлю. За місяць почалися проблеми із двигуном. Сергій порадив показати "мазду" знайомому автомеханіку. Той кілька років ремонтує машини у власному гаражі. Виявилося, що в моторі не працюють кілька клапанів. Поршні також треба міняти.
— Ваша старенька "мазда" трохи поїздила, бо її залили присадками, — пояснив механік Андрій Квітовський, 27 років. — Їх додають у бензин і мастило. От ваш мотор мабуть хурчав, як новенький, правда? Не раз машини з безнадійними моторами, які давно час міняти, заливали присадками і везли на техогляд в ДАІ. І нічого, отримували талон.
Технічну рідину продають у флаконах по 0,3–5 л. Є три типи присадок — для пального, мастил і системи охолодження. Вони мають прочищати систему впорскування і захищати двигун від зношування.
— Бувало, розбереш двигун, а стінки зсередини вкрито шаром чогось схожого на гуму, — продовжує автомеханік. — Водії казали, що доливали добавки.
Надійніше брати суміші відомих фірм, наприклад "Лікві молі", вважає Квітовський. Та на українських АЗС часто заливають неякісний бензин. І невідомо, яка реакція буде між присадкою і бензином. Клієнтам чоловік радить фірмові комбіновані мастила, наприклад "Кастрол", "Делфі". У них уже домішано присадки. 5-літрова каністра засобу коштує 130–200 грн.
— Так принаймні вбережетеся від непрогнозованої хімічної реакції, — пояснює. — Є присадки для мінерального мастила, а є для синтетики. Якщо замість одного ввіллєте інше, матимете проблему.
Кілька разів на рік можна заправлятися спеціальними бензинами, наприклад, А-95 марки "Шелл Ві-павер". Його заливають на АЗС "Шелл". Поки що його продають не дорожче за звичайний бензин А-95. Це пальне містить домішки, які прочищають систему впорскування. Вистачить чотирьох–шести заправок поспіль.
Киянин Юрій, 43 роки, обходиться без присадок. Для свого "пежо" купує українське мастило "Леол". У нього теж додають присадки. Літрова пляшка коштує 19–40 грн. Воно якісне, каже чоловік.
Коментарі