Японський фотограф Шюсей Ямада, 47 років, розробив компактну установку з переробки олії на дизпальне. Прилад возить у багажнику власного авто "Тойота Лендкрузер". Минулого тижня Ямада показав свій винахід у Києві.
— Хочу довести світу, що їздити на екологічно чистому пальному вигідно, — пояснює.
Для цього вирушив у навколосвітню подорож.
Спочатку Шюсей купував олію в супермаркетах. А потім збагнув, що безплатно можна брати пересмажену в ресторанах.
— У Японії ресторани не мають куди подіти ці відходи, — каже Ямада. — Тому вони віддають обжарку. Я вирішив, що і в інших країнах не відмовлять.
За рік мандрівки лише один ресторан в Іспанії продав чоловікові використану олію. Інші зливали задарма. Шюсей побував у Канаді, США та Європі. На спідометрі має 25 тис. км. Переробив 3,5 т олії.
— До Києва приїхав, щоб заправитися, — японець показує усім охочим установку в багажнику. — Потім поїду в Москву. На дорогу треба 150 літрів олії. Пункт призначення — Владивосток. Звідти поромом повернуся до Японії.
Біодизель не дає шкідливих вихлопів. З труби "тойоти" пахне смаженою олією. Схожі установки є і на промислових підприємствах.
— Вони використовують воду, тому громіздкі. Воду я замінив кількома фільтрами з метанолом. І система тепер влазить у багажник, — веде далі чоловік.
У цистерну він заливає 40 л, додає 8 л метанолу та 600 г гідроксиду. За добу суміш фільтрується. Ще за одну утворюється 40 л біодизелю та 8 кг відходів. В останні винахідник додає спеціальні бактерії, які виробляють кисень. Залишки ідуть у діло як добриво.
На біодизелі "Тойота Лендкрузер" розганяється до 170 км/год. На 100 км траси споживає 14 л.
Шюсей Ямада розробляв біодизельну установку майже рік. Витратив $50 тис.
Коментарі