пʼятниця, 06 жовтня 2017 05:06

"Двигун знімав і ставив на машину 22 рази"

Автор: Володимир Мукан
  Американський седан ”Де Сото S6” 1939 року випуску. Такий автомобіль був у мультиплікатора Волта Діснея. Подарували його за рекламу цієї марки машин
Американський седан ”Де Сото S6” 1939 року випуску. Такий автомобіль був у мультиплікатора Волта Діснея. Подарували його за рекламу цієї марки машин

— Якби ще раз подарували цю "Шкоду" в тому стані, в якому мені дісталася, і не подивився б на неї. Вісім років пішло на реставрацію, не раз кидав цю справу. Потім знову починав, — розповідає киянин 50-річний Володимир Резніченко. Стоїть біля свого кабріолета "Шкода Популяр" 1939 року в Державному музеї авіації у Києві. Там з 29 вересня по 1 жовтня проводили фестиваль ретротехніки "Олдкарленд".

У машини масивні передні крила, фари із пласким склом, хромована емблема винесена на капот. Перед дверима встановлені вінкери — пристрої для позначення поворотів під час руху. Такими оснащували автомобілі 1920–1940-х.

Чоловік придбав кабріолет у занедбаному стані за $1,5 тис. Приводив до ладу самотужки — ремонтував кузов, зварював його деталі, лагодив електроначиння і двигун. Відновлював все відповідно до оригіналу.

— Двигун знімав і ставив на машину 22 рази, розбирав його дев'ять разів. Постійно виникали якісь труднощі, через які він не працював, — розповідає Володимир. — Найважче далося відновлення складного даху і решітки радіатора. Замовив її на заводі "Антонов". Два роки робили.

Автомобіль оснащено двигуном потужністю 41 к. с. Коробка передач встановлена біля заднього мосту — для рівномірного розподілу ваги автомобіля й кращої стійкості.

— Цю модель спочатку випускали із кермом праворуч. Коли німці окупували Чехословаччину, то за три дні всю країну перевели на правосторонній рух. Заводи перенесли кермо машин ліворуч. По цій машині помітно, що її спершу проектували як праворульну. Наприклад, двигун треба запускати спеціальною ручкою. Для цього слід практично лягти в салоні. Коли ж кермо стояло праворуч, достатньо було натиснути спеціальну педаль.

Поряд зі "Шкодою Популяр" — горбатий "Запорожець" 1964 року, "Мерседес-бенц 170" 1936 року. Всього на фестиваль привезли понад 700 одиниць техніки — легковики, вантажівки, автобуси, мотоцикли. Всі припарковані між літаками музею.

— Сюди приїхали машини з усієї України та інших країн. Поляки привезли німецьку поліцейську "Ауді" 1990-х. Проїхали сюди понад тисячу кілометрів, — говорить 49-річний Вадим Навроцький, один з організаторів фестивалю. — Вперше зібрали тут майже всі моделі львівських автобусів. Привезли навіть машину, з якої завод починав роботу. Це автокран ЛАЗ-690 на шасі вантажівки ЗІЛ.

Найстаріше авто фестивалю — "Опель Р4" 1935 року. Це перший доступний німецький автомобіль. Його можна було придбати за 1500 марок, коли більшість німців у 1930-х заробляли 250 марок. Одними із найбільш рідкісних і дорогих машин фестивалю були "Мерседес-Бенц 190 СЛ" 1958 року, ЗіС-110 1953 року та кабріолет "Чайка" ГАЗ 14–05.

— Таких кабріолетів одиниці. На цьому возили всіх міністрів оборони України на державних парадах. Його, як і три танки часів Другої світової, нам надало Міноборони, — додає 38-річний Павло Лозовенко, один з організаторів виставки.

Зараз ви читаєте новину «"Двигун знімав і ставив на машину 22 рази"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі