Протягом весни українські служби не встигли залатати всі ями і дорожні вибоїни. Після травневих дощів і руху автошляхами переповнених вантажівок канави в асфальті стали ще глибшими. Так, глибина ям на трасі Київ–Кременчук сягає понад 18 см.
— Від правильного руху такими дорогами залежить стан підвіски і рівень безпеки в авто. Варто деякі маневри водіння довести до автоматизму. Адже за рік-два ситуація зі станом автошляхів навряд чи покращиться, — говорить Віктор Саражин, 52 роки, автоінструктор. — Дрібні вибоїни варто проїжджати на швидкості. За 40–50 м перед ними прискорюються, цим розвантажують передню підвіску й ніби пролітають нерівності. Глибокі ями навпаки — проходять на мінімальній швидкості. При цьому дуже важливо гальмувати не в самій вибоїні, а перед нею. Інакше зробите подвійне навантаження на передні амортизатори й пружини. Буває, що бракує часу зупинити повністю авто перед ямою. У такому разі варто кількома сильними натисками на гальма гасити швидкість. Тоді в момент потрапляння колеса у вибоїну передня підвіска буде розвантажена.
Найкраще пропускати ями між коліс. Якщо це не вдається, то варто поворотом керма навантажувати протилежне колесо тому, яке потрапляє на нерівність.
— Якщо праве летить в яму — крутніть кермо ліворуч. І навпаки, — радить спеціаліст. — Асфальтні напливи, лежачі поліцейські варто проїздити діагонально, навантажуючи кожне колесо почергово.
Коментарі