Кабінет Міністрів розглядають варіант виходу України з Міжурядової угоди між Україною і Росією про безмитну торгівл. та Ашгабадську угоди про виробничу кооперацію в рамках СНД.
Про це повідомив генеральний директор ВААІД Олег Назаренко, пише AUTO-Consulting.
Таким чином, цей крок призведе до появи мита на ряд товарів, що поставляються з Росії в рамках цих угод без мит. Для авторинку - це в першу чергу будуть автомобілі, на яких також буде поширюватися мито 10%, як і у випадку імпорту з інших країн.
Зазначимо, що це поки всього лише наміри та економічні розрахунки ще тривають. Але скасування безмитного режиму для автомобілів - це один із пріоритетів.
В AUTO-Consulting констатують, що з нульовим митом в Україну поставлялися наступні автомобілі:
Продукція традиційного російського автопрому: Lada, ГАЗ, УАЗ, ІЖ, Chevrolet Niva, вантажівки КАМАЗ, ЗІЛ, Урал, автобуси ПАЗ і ЛІАЗ.
Продукція заводів, що належать світовим автоконцернам: Volkswagen Polo Sedan, Hyundai Accent, Kia Rio, Peugeot 408, Renault Logan, у перспективі передбачалися поставки автомобілів Datsun, Mitsubishi Outlander, Citroen C4 Sedan, Nissan Almera, і ряд інших моделей, включаючи вантажівки.
Зачепить дане рішення і виробників шин. А в Росії свої заводи вже мають Nokian, Michelin, Continental і будує Bridgestone.
Поява мита 10% (а з урахуванням ПДВ в роздробі додасться 12%) зробить ряд автомобілів абсолютно не конкурентоспроможними на українському ринку. У цьому випадку імпортерам доведеться переорієнтуватися на постачання автомобілів з інших заводів-виробників. Між тим, російські заводи мають певний монополізм. Так, VW Polo Sedan, Hyundai Accent, Kia Rio, Peugeot 408, Citroen C4 sedan створювалися спеціально для ринку країн СНД і мали специфічну комплектацію. Такі моделі на інших заводах концерну, як правило, не виробляються. З цієї причини, українцям доведеться звикати до відсутності популярних моделей.
Поява мита на КАМАЗ та інші вантажівки, також призведе до повного перерозподілу ринку. Тут все буде залежати від позиції Білорусі: якщо у відповідь Москва відповість Україні санкціями не від імені Росії, а від Митного Союзу, тоді з ринку може піти і МАЗ.
Очевидно, що Україна на порозі другої автомобільної війни. Так як про постачання українських автомобілів на ринок Росії і країн Митного Союзу можна буде забути.
Коментарі