середа, 28 жовтня 2020 00:00

У нього "рідна" фарба й пробіг 30 тисяч - які "Запорожці" пригнали в центр столиці
28

ЗАЗи на відзначення Дня автомобіліста
Фото: Володимир Мукан
ЗАЗи на відзначення Дня автомобіліста
ЗАЗи на відзначення Дня автомобіліста
ЗАЗи на відзначення Дня автомобіліста
ЗАЗи на відзначення Дня автомобіліста

Експозицію "Запорожців" різних моделей і років випуску показали 25 жовтня на Софійській площі у Києві. Там у неділю відзначали День автомобіліста.

Моделі ЗАЗів виставили у вигляді еволюції — від найстарішої. Першим стоїть ЗАЗ-965 м'ятного кольору. На його шильдику латиницею написано "Ялта".

"Це експортний варіант "горбатого". Із такою назвою їх продавали за кордон. Іноземцям цю назву було легше вимовляти, ніж "Запорожець", - говорить власник машини Ігор Лащенко. На передньому пасажирському сидінні стоїть транзисторний радіоприймач "ВЕФ Спідола-10". Такий виробляли із 1969 року. - Машина відреставрована із точністю до оригіналу. І ще прекрасно бігає. Щойно на ньому проїхав містом 17 кілометрів."

За час виробництва випустили 322 166 одиниць ЗАЗ-965. Прототипом легковика став розроблений НАМІ "Москвич 444". Однак у ході випробовувань у нього виявили ряд недоліків, пов'язаних із перегрівом двигуна, конструкцією кузова тощо. До 1959 року в конструкторському бюро заводу "Комунар" модель вдосконалили й потім 1960 року підприємство запустило "Запорожця" у серійне виробництво. Він був найдешевшим легковиком у СРСР – коштував 18000 карбованців (до грошової реформи 1961 року).

Особливість автомобіля – кузов купе із дверима, що відчинялися проти руху, заднє розташування двигуна і невеликі розміри. Сам же силовий агрегат – це V-подібний чотирициліндровий двигун з повітряним охолодженням об'ємом 746 см³ і потужністю 23 к.с. Коробку передач встановлювали механічну чотириступеневу.

Поряд із "горбатим" стоять "вухані" - білий ЗАЗ-966В 1969 року і жовтогарячий ЗАЗ-968А 1978 року. Другий "Запорожець" має невеликий пробіг - 31 тис. км. У нього ще блищить заводська фарба.

"Це практично нова машина. Вона більше стояла у попередніх господарів ніж їздила. Спочатку "жила" в Києві. Потім її купили в Ніжин. А потім знову повернулася в Київ. Хоча ЗАЗ-968А візуально схожий на 966-й, це дві різні машини. У них різні двигуни, спосіб кріплення педалей. І навіть двері не підійдуть від одного до другого, - говорить керівник клубу OldCarService Павло Лозовенко. Він із однодумцями й організував захід. - Ми привезли сюди ЗАЗи, бо цьогоріч року рівно 60 років, як з конвеєра зійшов перший "Запорожець". А це для українців більше ніж машина. Це ціла епоха."

"Так, це помітно з реакції людей на вулицях, - додає Владислав Шабас із клуба OldCarService. Він приїхав на жовтогарячому ЗАЗі. - Всі, хто дивилися на наші "Запорожці", усміхалися. Реально ці машини піднімають людям настрій. Думаю, це через дизайн автівок і те, що для багатьох ця модель є ледь не рідною".

Крім ЗАЗів, на заході було ще 5 десятків старовинних автомобілів. Найстарішим із них — понад 80 років. День автомобіліста в останню неділю жовтня відзначають не один десяток років. Зазвичай у цей день у центрі Києва зустрічаються власники ретроавтомобілів.

Зараз ви читаєте новину «У нього "рідна" фарба й пробіг 30 тисяч - які "Запорожці" пригнали в центр столиці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі