пʼятниця, 30 квітня 2021 19:47

Продайте цього шарпака і забудьте – коли варто збути авто

З часом кожен автомобіль стає таким, що його власники стоять перед вибором – вкладати в нього кошти чи продавати.

Усе залежить від стилю життя власника автомобіля, його навиків поводження із технікою й особливостей машини. Однак інколи невеликі, на перший погляд, пошкодження чи мінімальні проблеми можуть призвести до величезних витрат на ремонт машини. А інколи є й пряма загроза безпеці водія і пасажирів, - каже Gazeta.ua Олексій Коваль, працює в автосервісі по вул. Великій Кільцевій. Він розповідає про випадки, коли краще позбутися автомобіля.

Автор: samodel.pro
  Коли варто продавати авто
Коли варто продавати авто

Коли це може бути?

Все залежить від багатьох випадків – ринкової вартості машини, пробігу, стану, вимог до неї. Якщо, скажімо, машина пройшла протягом трьох років 130-140 тисяч кілометрів, то незалежно від марки, можна думати про те, щоб її замінити. Далі можуть початися поломки і її ціна падатиме.

А які ознаки мають бути в авто, які провокуватимуть бажання його продати?

Найпопулярніша ситуація – це машина після аварії. При аварії деформується весь кузов, силові елементи. Зварні точки стають слабшими, з часом погіршується його геометрія, шини починають нерівномірно стиратися. Будь-які підфарбування не будуть такими якісними, як на заводі. Нерідко під ними починається іржа й корозія. Деталі починають гнити.

А по кузову що може бути? Що викличе занепокоєння?

Поява так званих "рижиків". Це оранжеві точки під фарбою. Це означає, що метал кузова почав іржавіти і ці точки від появи перших за рік-два з'являються в багатьох місцях. З часом потрібно буде фарбувати повністю деталі. Продати машину з перефарбованими деталями за приємну ціну складніше. На неї всі дивитимуться, як на авто після ремонту. Ще варто прощатися з машиною, якщо вона почала протікати. Це може бути в багатьох точках – біля ручника, важеля коробки передач, під лобовим склом чи ще десь. Це означає, знову таки, дефекти кузова. Така машина приноситиме надалі все більше і більше сюрпризів. У салоні буде завжди тхнути чимось гнилим. У майбутньому таке авто збути буде дуже складно.

А як щодо двигуна? У разі яких складнощів із силовим агрегатом варто позбутися машини?

Перше, це коли машина працювала певний час без охолоджувальної рідини або з її мінімальною кількістю. Це означає, що чимало прокладок треба буде змінити, виникнуть проблеми із охолоджувальною системою тощо. Друга проблема – коли двигун працював без мастила. Якщо вже так сталося, то це означає, що рухомі деталі двигуна перегрілися й пошкодили одна одну. Після цього відновити двигун заміною кількох деталей не вийде. В силовому агрегаті дуже багато частин, які ламаються через відсутність масла. Простіше вже купити вживаний двигун у робочому стані. Але й з ним можуть бути проблеми. Адже двигуни мають номер агрегату. Заміну потрібно проводити регламентовано, щоб не виникло проблем із документами.

Чи варто лишати авто собі після повені?

У жодному разі. Не означає, що потрібно обманювати покупця і замовчувати це. Але все ж для себе це буде більше клопотів, ніж задоволення. Вода призводить до появи корозії на кузові у тих місцях, де не проводять антикорозійну обробку. Це металеві деталі за панеллю приладів, під оббивкою салону, на кріпленні сидінь, у багажному відділенні. Запах сирості, який є в будь-якому "потопельнику" майже неможливо вивести, але це не головне. У таких машинах часто виникають проблеми із електронікою, а при першому запуску двигуна після "пірнання" може бути гідроудар.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Не варто боятися, сильніше тисніть на газ" - автомеханік розповів про найшкідливіші звички водіїв

А якщо в автомобілі відбуваються глюки комп'ютера?

Глюки бувають у багатьох сучасних машин. Час від часу їх виправляють на СТО. Найстрашніше, коли починаються проблеми зі звичними речами. До мене потрапляють періодично такі автівки. Наприклад, вмикаєш задній хід – і вмикається салонний ліхтар. Вмикаєш задню передачу - авто починає повідомляти, що увімкнений ручник і так далі. Це означає, що сталися якісь проблеми із проводкою у підлозі автівки. Швидше за все, розплавилася ізоляція з невідомих причин і все це треба міняти. Це коштує чималих коштів. У випадку з бюджетними автівками такий ремонт невиправданий.

Якщо авто мало попередніх власників, який шлейф від них може припустити попрощатися із автомобілем?

Буває на якийсь рік експлуатації виявляється, що був серйозний кузовний ремонт, що змінені навіть силові кузовні деталі. Часто це є ознакою серйозної ДТП. Буває, що скручений пробіг і сильно зношені деталі, які б не мали бути зношеними, – приводи сидінь, замків дверей тощо. Це означає, що автівка працювала в таксі. Зазвичай такі, незалежно від марки, починають різко сипатися. Протягом двох років після появи перших неприємностей можна перебрати весь двигун і ходову. Аби з цим не морочити голову, краще позбутися такого авто.

У яких випадках варто позбутися родинної машини, яка ще на ходу і має сімейну історію?

До речі, це теж поширена ситуація. Інколи люди бережуть автомобіль як пам'ять про діда, батька чи ще когось там. Я знаю одного чоловіка, який живе в Києві в хрущовці на Нивках і там тримає в поліетилені "Москвича" 1960-х років. Виявилося, це його батька. Коли батько помер, то його хату з гаражем продали. Син забрав собі машину. Їздить на сучасній, а цю тримає. За рік авто покрилося іржею, на нього вже нападали вандали. Їздити чоловік на ньому не планує, бо і комфорт не той, і не зможе це авто впевнено рухатися в потоці сучасного міста. Ось в такому випадку, я вважаю, краще продати машину в хороші руки. Так і сказав тому чоловікові "Продайте цього шарпака і забудьте". А він береже її як пам'ять.

Наскільки важко прощатися із автомобілем?

Це складна тема. Перекупи не відчувають нічого. Люди, які на свої гроші купували авто і від'їздили ним хоча б 5 років, важко прощаються. А ті, хто ще й обслуговував сам і ремонтував – ще важче. Знаю це по собі. Свою першу машину "Жигулі" продав легко, бо їздив недовго. А ось свого "Опеля Кадета", який і перефарбовував, і переварював, і сам проводку міняв – вже не так. Дуже шкода було. Тому до машини краще не прив'язуватися. Краще сприймати її як засіб пересування. І важливо поставити собі за правило – кожні три роки змінювати авто. Це мають бути щоразу новіші машини. Тоді можна буде повніше скористатися сучасними автомобільними технологіями.

Верховна Рада ухвалила законопроєкт про нову схему розмитнення євроблях. Проєкт закону передбачає зниження вартості розмитнення, яке коштуватиме не більше €1000. Протягом 180 днів митне оформлення транспортних засобів, не більше одного транспортного засобу на одну фізичну особу, які завезли на територію України до 31.12.2020 року, здійснюватимуть за новою формулою, яка не залежить від вартості автомобіля, а лише від віку, об'єму та типу двигуна транспортного засобу.

Водночас оподаткування не застосовуватимуть до автівок, які не відповідають екологічним нормам "ЄВРО-2" або мають походження, чи ввозяться з держави-агресора чи окупованих територій.

Зараз ви читаєте новину «Продайте цього шарпака і забудьте – коли варто збути авто». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі