середа, 13 січня 2021 11:35

Ford запатентував новий матеріал із сої для кузовів своїх авто
7

Перший пластиковий автомобіль у світі. Він не мав назви й емблеми
Фото: avtopogliad.com.ua
В основі першого автомобіля із пластика була трубчата рама. До неї кріпили кузовні панелі
Першу машину із пластмаси називали "Соєвий автомобіль"
Працівник заводу Ford виробляє пластиковий дах до машини
Макет першого у світі пластикового авто

Цього дня 1940 року американський інженер і засновник автомобілебудівної компанії Генрі Форд запатентував першу машину у світі із пластику.

Автор: avtopogliad.com.ua
  Рама "Соєвого авто" без пластикових панелей
Рама "Соєвого авто" без пластикових панелей

До цього жодне підприємство не робило автомобілів із пластмасовими деталями кузова. Форд запропонував таке рішення для зменшення ваги транспортних засобів і вартості. Також інший підхід до використання матеріалів дозволив би заощаджувати гроші автовласникам на утримання машин. Адже для легших кузовів не потрібно було б встановлювати надто потужні двигуни, які споживають чимало пального.

"Цікаво, що інженер пропонував робити із пластика не лише кузови та їхні частини - двері, капот, кришку багажника. Він хотів, аби раму також робили з пластмаси, - говорить Gazeta.ua автоексперт Микола Руденко. - У більшості моделей світу, зроблених до машинах до 1950-х, використовували важку раму. На ній розташовували двигун, колеса з ходовою частиною, а зверху кріпили кузов. Ця рама за вагою була співмірна із кузовом".

Автор: avtopogliad.com.ua
  "Соєвий автомобіль" під час поїздки
"Соєвий автомобіль" під час поїздки

1941 року на заводі Ford зробили експериментальну модель із пластмасовим кузовом й іншими деталями. Назви машина не мала. Їй в компанії Ford дали прізвисько "Соєвий автомобіль". Конструкція машини складалася із трубчатої рами. До неї прикріпили пластмасові панелі. Автівка була на 25% легшою за таку ж металеву.

"Не було такого різноманіття пластику, як зараз. Було проблемно організовувати окрему лінію із виробництва цього матеріалу для однієї моделі, - говорить фахівець. - Та й труднощі були не лише з виробництвом пластику, а й з винайденням потрібного типу пластмаси, який би за міцністю не поступався б металу і в той же час був легкий. Тому інженер доручив створити такий матеріал із сільськогосподарських культур. За основу взяли сою. Також у складі матеріалу була конопля, льон, китайська кропива і пшениця. Вага машини становила всього 860 кілограмів."

За основу взяли сою. Також у складі матеріалу була конопля, льон, китайська кропива і пшениця

У серійне виробництво пластиковий Ford 1941 року не пішов. Конструкція потребувала удосконалення. Крім цього, автовиробник Ford кинув усі гроші й ресурси на виробництво машин для війни. Концептуальний "Соєвий автомобіль" на заводі знищили, аби конкуренти не змогли вкрасти рецептуру виготовлення автомобільного пластика.

"Генрі Форд помер 1947 року і не побачив, як його ідею стали масово втілювати в життя, - каже Микола Руденко. - 1960-х у Німеччині стали робити машини із повністю пластиковими кузовами. Із 1970-х бампери більшості на той час сучасних машин теж стали пластиковими. Деякі французькі виробники стали з 1990 років робити із пластмаси передні крила й інші кузовні елементи. Зараз також ця практика є поширеною. Чимало машин мають із пластмаси кришку багажника, дах тощо".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як їде найменший і найдоступніший кросовер Ford - тест-драйв EcoSport

Модель Т компанії Ford стала першою масовою машиною у світі. Із 1908-го по 1927 рік виготовили понад 15 млн цих моделей. Досягти такого результату допомогла розробка першого у світі автомобільного конвеєру. Крім того, це дозволило здешевити модель до $260.

Зараз ви читаєте новину «Ford запатентував новий матеріал із сої для кузовів своїх авто». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі