Цього дня 1946 року почали робити один із наймасовіших автомобілів у світі - Volkswagen Käfer. За час випуску моделі випустили понад 21 млн одиниць.
Легковик створили на замовлення рейхсканцлера нацистської Німеччини Адольфа Гітлера. Машина повинна була коштувати як мотоцикл, бути надійною і простою в користуванні. Спроектував цю модель німецький інженер Фердинанд Порше.
Машина мала двигун із повітряним охолодженням, розташований позаду й задні ведучі колеса. Спереду розмістили багажник, у ньому розмістили запасне колесо та ємності для деяких рідин.
Двигун був не надто потужним - на 25 кінських сил при об'ємі 1,1 л. Але його вистачало для перевезення 4 людей, вантажу й розгону до максимальної швидкості 100 км/год.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Була сучасною і мала двигун від "Побєди" - почали робити популярний в СРСР автомобіль
До початку Другої Світової війни не вдалося налагодити повноцінне виробництво машини й масові продажі. А коли війна закінчилася, модель поновили на конвеєрі. Завдяки простій конструкції й невисокій ціні, машину продавали у 80 країнах. За час виробництва Volkswagen Käfer їх випустили понад 21 млн.
"Це автомобіль, який назавжди змінив історію автомобілебудування. Фактично - це другий за час автомобілізму масовий легковик. Першим був "Форд Т", - розповідає Gazeta.ua автоексперт Микола Руденко. - Успіх машини можна пояснити простою і надійною конструкцією. Наприклад, у радянського "Запорожця" теж був двигун із повітряним охолодженням, але він постійно перегрівався і нерівно працював. У німецькому "Жуку" все працювало, як годинник".
Модель була популярною в Німечині, Франції, Іспанії, США.
"Англійці не дуже її любили через шумний двигун і тіснуватий салон, там вона продавалася гірше, - каже спеціаліст. - До речі, дизайн машини теж по своєму є геніальним. Не більше 20 моделей може похизуватися виглядом, який можна запам'ятати з першого разу. Прізвисько "Жук" машина отримала саме через свій зовнішній вигляд і шумний двигун. Здалеку авто справді схоже на комаху".
Першим масовим автомобілем у світі був Ford T. Із 1908 по 1927 роки виготовили понад 15 мільйонів цих машин. Добитися такого результату допомогла розробка першого у світі автомобільного конвеєру. Крім того, це дозволило здешевити модель до усього 260 доларів.
Коментарі