Щороку в Україні збільшується кількість ДТП. Лише 2020 року на українських дорогах сталося понад 168 тис. аварій, з яких близько 26 тис. з постраждалими. За цей же період загинули 3541 особа, зокрема 168 дітей, 1198 пішоходів і 235 велосипедистів.
Основними причинами ДТП із загиблими і травмованими залишається перевищення швидкості, порушення правил маневрування, проїзду перехресть, пішохідних переходів і недотримання дистанції. Порівняно з 2019 роком, загальна кількість ДТП зросла майже на 8 тис. 2019-го їх кількість становила 160 тис.
"Чимало водіїв не знають правил. У директиві Європейського Союзу є ключові моменти з підготовки водіїв. Інститут екзаменаторів, який там прописаний, відрізняється від того, що є. Екзаменатори, які приймають іспити в Україні, - це співробітники сервісних центрів. У Європі - це ФОПи, тобто незалежні люди. Вони не є працівниками міністерств і відомств. Це зробили для того, щоб неможливо було впливати на результат іспитів. У директиві прописано, що держава гарантує незалежність. Це важливий момент", - розповідає Gazeta.ua експерт із питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Поліцейський у смартфоні": українці можуть доносити на водіїв-порушників
Експерт зауважив, що в Україні поки що немає інституту незалежних екзаменаторів, які приймають іспит не менш як 45 хв.
"При цьому екзаменатор сам вибирає маршрут, який неможливо відслідкувати заздалегідь. Саме в цей момент він перевіряє теорію та практику майбутніх водіїв. Усі, хто навчався у будь-якій європейській країні, кажуть, що там складати іспити набагато складніше, ніж в Україні. У результаті особи, які отримують посвідчення в Україні, - це люди, які не знають правил дорожнього руху і не мають знання безпечного керування", - додає автоюрист.
В Україні у водійських посвідченнях з'являться нові позначки. Вони вказуватимуть на обов'язок водія користуватися окулярами, контактними лінзами, пов'язкою на оці, слуховим апаратом або протезом кінцівки. Окрім цього, у посвідченнях зазначатимуть необхідні конструктивні особливості для транспортного засобу та обмеження для водія.
Коментарі